Alone pudełko

Podsumowanie zapowiedzi Galakty na 2021 rok

Galakta ostatnio ujawniła swoje kolejne plany wydawnicze na ten rok. Czego tutaj nie znajdziemy – hity wprost z Kickstartera, głośne tytuły ostatnich lat, karcianki, planszówki i gry fabularne. Zapraszamy na podsumowanie tych tytułów, którymi Bandurki zainteresowały się najbardziej.

Na tej stronie:


Zaczniemy od krótkiego przypomnienia tytułów, które zostały już uprzednio zapowiedziane przez Galaktę.

The Thing wraz z dodatkiem Norwegian Outpost – gra, która przenosi na planszę wydarzenia znane z kultowego filmu grozy. Będzie to kooperacja z mechaniką zdrajcy, przy czym oprócz kosmicznego bytu zagrożeniem dla graczy będzie chłód i głód. Nasz nr 7, jeżeli chodzi o najlepsze oczekiwane gry 2021 roku.

Władcy nocy – gra kooperacyjna dla od jednego do pięciu graczy, którzy wcielają się w członków klanu wampirów powoli odzyskującego swą dawną potęgę. Będziemy walczyć z agentami Inkwizycji, wlewać strach w serca ludzi podczas polowań i kreślić piętna grozy w różnych dzielnicach miasta, a wszystko to w ramach przygotowań do rytuału Krwawego Księżyca, który ostatecznie umocni naszą władzę w mieście i przypieczętuje jego los. Lecz musimy uważać – im dłużej przygotowujemy rytuał, tym trudniej będzie nam go ukończyć.

The Thing Władcy nocy
Wśród zapowiedzi są gry dla miłośników horrorów…

Machina Arcana wraz z dwoma dodatkami – absolutny hit wydawniczy Galakty, nasz nr 1 gier na 2021 rok. Połączenie steampunku i mitologii Cthulhu. Czego chcieć więcej?

Mutant: Rok zerowy – polska edycja popularnej gry RPG, z ciekawą mechaniką push your luck przy wykonywaniu testów, w której przenosimy się do świata po wielkiej Apokalipsie, w którym cywilizacja ludzi upadła, a miasta zmieniły się w wymarłe pustkowia. Gracze wcielają się w dziedziców ludzkości – choć nie można ich już nazwać ludźmi. Są oni mutantami.

Machina Arcana Mutant: Rok zerowy
Coś dla miłośników połączenia fantasy i sci-fi…

Waste Knights: Druga edycja – pierwsza i dodajmy – bardzo udana – kampania Kickstarterowa Galakty. Gra planszowa rozgrywająca się w postapokaliptycznej Australii. Klimat Mad Maxa, oryginalna fabuła, zmutowana fauna i flora, nieprzewidywane zjawiska pogodowe, gangi, kruche sojusze i walka o każdą kroplę paliwa. W tej grze pewne są cztery rzeczy – kurz, pot, krew i szaleńcza radość z każdej rozgrywki.

The Shadow Planet – drugi projekt Galakty, który w tym roku ruszy ze zbiórką na Kickstarterze. Planszowa gra science-fiction w klimacie horroru, w której znajdziemy motyw ukrytych tożsamości. Gracze w tajemnicy będą dążyć do zrealizowania własnych celów. W rozgrywce będzie liczyła się przebiegłość i sprawne zarządzanie różnymi taliami kart. Tytuł zapowiada się intrygująco, więc czekamy niecierpliwie na start kampanii.

Waste Knights Shadow Planet
Oraz coś dla lubiących tworzyć historię w trakcie gry.

Nowe tytuły ogłoszone przez Galaktę:

Nidavellir

Nidavellir
Czy zdołasz zebrać drużynę, która pokona smoka?

W Królestwie Krasnoludów od tysiącleci panował pokój. Niestety, w dzikich i mroźnych krainach Nidavelliru nic nie trwa wiecznie. Kres spokoju nadszedł, gdy zapomniane zło zbudziło się ponownie. Straszliwe dudnienie wstrząsnęło fundamentami krasnoludzkich miast, a piekielne płomienie rozdarły niebo. Gdzieś daleko, wśród mrocznych i nieznanych ostępów kontynentu przebudziło się coś złowrogiego. Nikt nie wiedział, skąd się wzięło. 
Galakta

Królestwo krasnoludów jest zagrożone przez smoka Fafnira, który uwolnił się z magicznego więzienia i pragnie dokonać zemsty I jak przystało na każdego mądrego złodzieja, wyruszy tam, gdzie chciwość doprowadziła do największego nagromadzenia złota: do Królestwa Krasnoludów!

W tej grze wcielamy się w dowódców rekrutujących swoje armie krasnoludów, które mają stanąć na czele armii przeciwko smokowi. Musimy odwiedzić każdą karczmę w królestwie, nająć najzdolniejszych krasnoludów oraz zwerbować najbardziej prestiżowych bohaterów, by zebrać jak najlepszy oddział i pokonać śmiertelnego wroga. Wygra ten kto zbierze najlepszą drużynę!


Alone

Alone
Pośród ciemności, pułapek i potworów jesteś zdany tylko na siebie.

Asymetryczna gra w klimatach survival horroru, której akcja rozgrywa się w mrocznych czeluściach kosmicznych baz. Jeden z graczy wciela się w samotnego bohatera próbującego przetrwać w ogarniającym go mroku, mierzącego się z niebezpieczeństwami i własnym strachem. Inni gracze przejmują natomiast rolę przeciwników protagonisty, których jedynym celem jest polowanie na bohatera.

Uczucie mroku zostało rozwiązane w postaci tylko częściowo widocznej mapy. Główny bohater ma misje do wykonania, przy czym wie tylko ogólnie o kierunku, w którym powinien zmierzać. Podczas eksplorowania stacji, bardzo często będzie musiał wybierać drogę na ślepo, licząc na szczęście lub własne umiejętności.

Rozgrywka w Alone ma formę kampanii, podczas której poznamy historie poszczególnych członków załogi okrętu „Męstwo” i przeżyjemy upadek kosmicznej kolonii. Możliwe będzie również rozegranie pojedynczych scenariuszy.


Obcy: Zestaw Startowy

Obcy: Zestaw startowy
Najlepsza opcja, aby zacząć swoją przygodę w uniwersum Obcego.

Pod koniec 2020 r. nakładem wydawnictwa Galakta ukazał się podręcznik do Obcego: Gry fabularnej. Dla tych, którzy jeszcze nie zdecydowali się na wejście w ten system RPG w tym roku polski wydawca przygotował Zestaw startowy.

Jest to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcieliby rozpocząć swoje przygody w świecie Obcego, jak również w ogóle wejść w gry fabularne. W zestawie dostaniemy 104-stronicowy podręcznik startowy opisujący zasady gry, które zostały zaprojektowane, aby jak najlepiej oddać klimat mroku przestrzeni kosmicznej i znanego z filmów połączenia horroru oraz akcji. Zawiera on również niezbędne wskazówki dla Matek Gry (prowadzących), które chcą jak najszybciej zagłębić się w mrocznym wszechświecie.

Dodatkowo w zestawie znajdziemy 48-stronicowy scenariusz Rydwan bogów, stworzony przez pisarza science fiction, Andrew E.C. Gaskę. Jest to przygoda dla 3-5 graczy w formie dynamicznego scenariusza w filmowym klimacie, bardziej rozbudowany niż przygoda zawarta w podręczniku podstawowym.

Ponadto w zestawie startowym znajdziemy:

  • 5 gotowych Postaci Graczy,
  • Dużą, kolorową, dwustronną mapę, której jedna strona przedstawia obszary kosmosu znane w 2183 roku, a druga rozkład pomieszczeń statku ze scenariusza Rydwan bogów,
  • 84 znaczniki do określania położenia postaci, sygnałów z wykrywacza ruchu i innych rzeczy istotnych dla gry, takich jak akcje wykorzystywane podczas bitew gwiezdnych,
  • 56 wysokiej jakości kart, zawierających opisy osobistych celów postaci, broni i inicjatywy, które są wykorzystywane w walce. Ułatwią one grę i pozwolą zachować w tajemnicy osobiste cele bohaterów scenariusza Rydwan bogów,
  • 10 kości podstawowych i 10 kości stresu, zaprojektowanych specjalnie dla gry fabularnej Obcy.

Galakta uruchomiła już przedsprzedaż zestawu, w trakcie której dostępny będzie bonus w postaci mapy kolonii Hadley’s Hope oraz wersji cyfrowej zestawu w formacie PDF.


Wojna Szeptów

Wojna szeptów
W tej grze wcielimy się w tych, którzy kierują władcami z ukrycia.

Wojenna zawierucha nigdy nie ustaje, gdy pięć potężnych imperiów walczy o dominację nad światem. Zastępy ich wojsk przemierzają niezliczone, przesiąknięte krwią pobojowiska w nieustającym marszu ku chwale. Postrzępione sztandary łopoczą na wietrze w niemym manifeście potęgi każdego z mocarstw. Zaciekłość Niedźwiedzia. Duma Lwa. Wytrzymałość Konia. Dalekowzroczność Orła. Siła Słonia. Gdy nadejdzie świt, świat zmieni się na zawsze i tylko jedno imperium będzie władać wszystkimi pozostałymi… Ale to pośród cieni kryją się prawdziwe siły… Wąż, Pająk, Kruk i Szczur. To nie konflikt wielkich mocarstw, o którego wyniku zadecyduje potęga na polach bitew. To rozstrzygana w dworskich zakamarkach wojna, w której placem boju jest zawiła sieć intryg, a orężem są kłamstwa i spryt.
Galakta

Wojna Szeptów to gra strategiczna oparta na mechanice ukrytych celów i zmiennej lojalności, w której od 2 do 4 graczy rywalizuje ze sobą o wpływy w świecie. Pięć potężnych imperiów toczy wojnę o władzę, jednak gracze nie będą kierować żadnym z nich. Zamiast tego poprowadzą jedną z gildii szpiegów, które będą wpływać i manipulować tokiem działań wojennych.

Gęsty klimat, intrygi, spiski i tajemnice powodują, że nóż w plecy zostanie tutaj wbity nie raz. Dla wielbicieli negatywnej interakcji pozycja obowiązkowa.


Sword & Sorcery: Nadejście mroku

Sword & Sorcery Nadejście mroku
Drugi akt kampanii przyniesie ze sobą mrok i nieumarłych.

Fenomenalny dungeon crawler powróci z kolejnym rozszerzeniem, które przyniesie ze sobą II akt kampanii Nieśmiertelne dusze rozpoczętej w podstawce. Tym razem nasi bohaterowie zmierzą się z armią nieumarłych, wilkołaków i sukkubów. Oprócz nowych wrogów otrzymamy nowe kafle terenu, mnóstwo kart i dodatkowych znaczników.

Rozszerzenie dostarczy nam 7 nowych scenariuszy, które zapewnią nam kilkanaście godzin dodatkowej rozgrywki. Seria Sword & Sorcery jest jedną z najwyżej ocenianych gier w swoim gatunku, zaś gracze kampanię zawartą w najnowszym rozszerzeniu oceniają ciekawiej niż scenariusze z aktu I. Oznacza to, że seria rozwija się w dobrym kierunku i każdy fan podstawki powinien wyczekiwać Nadejścia mroku.


Nemo’s War

Nemo's War
Wciel się w kapitana Nemo i wyrusz w przygodę wyjętą ze stronic legendarnej powieści.

Gra planszowa odwołująca się do klasycznej powieść Juliusza Verne’a Dwadzieścia tysięcy mil podmorskiej żeglugi i postaci legendarnego kapitana Nemo i statku Nautilusa. Przenosimy się do 1870 roku i wyruszamy w rejs niesamowitą łodzią podwodną, wcielając się w rolę kapitana Nemo. W trakcie gry podróżując po morzach będziemy realizować różne misje: naukowe, eksploracyjne, antyimperialistyczne oraz wojenne!

Galakta wyda drugą edycję tej gry ozdobioną nową szatą graficzną. Rozgrywka została zaprojektowana głównie dla jednego gracza, ale możliwe jest również zagranie do 4 osób w trybie kooperacji. Nemo’s War stanowi połączenie gry planszowej z grą wojenną, w której występuje silny element przygodowy. Połączenie tych mechanik stanowi unikalną mieszankę, która decyduje o tym, że Nemo’s War jest grą wartą zainteresowania.

Przygotujcie się na przygodę wprost z kart powieści Verne’a!


Talisman: Star Wars

Talisman: Star Wars
Legendarna przygoda w równie legendarnym uniwersum.

Talisman: Magia i Miecz to gra już kultowa, która wprowadziła do świata planszówek tysiące osób. Niektórzy patrzą na nią z nostalgią i z chęcią wróciliby do magicznej krainy, według innych tytuł ten jest już przestarzały. Obie grupy jednak niezaprzeczalnie doceniają wpływ Talismanu na historię gier planszowych.

Jakkolwiek w obecnych czasach wiele osób gry planszowe poznaje poprzez różne tytuły, to potencjał tkwiący w Talismanie jest chyba większy niż jakiejkolwiek innej gry. Dla tych, którzy od typowego fantasy wolą klimaty superhero jest Talisman: Batman. A dla tych, którzy kochają przestrzeń kosmiczną w tym roku ukaże się Talisman: Star Wars!

Gracze będą mogli wybierać spośród dwunastu grywalnych postaci takich jak: Luke Skywalker, Darth Vader, Rey, Kylo Ren, hrabia Dooku i Obi-Wan Kenobi. Ich celem będzie dostać się do wewnętrznych pierścieni galaktycznej planszy by spotkać się z samym Imperatorem i pokonać go lub zostać jego uczniem. W trakcie swej podróży bohaterowie będą musieli wybrać stronę mocy, po której staną.


The Adventures of Robin Hood

Adventures of Robin Hood
Legendarne przygody Robin Hooda przeżyjemy teraz na innowacyjnej planszy.

Gra planszowa, w której pokierujemy poczynaniami słynnego banity i jego kompanii, składającej się z powiązanych ze sobą scenariuszy. Cała historia będzie miała kilka różnych zakończeń, w zależności od podejmowanych przez nas wyborów.

Innowacyjną mechaniką jest wprowadzenie na planszy wymiennych elementów, dzięki czemu będzie się ona aktywnie zmieniać w trakcie każdej przygody. Zróżnicowane działania i sekrety będą zintegrowane z poziomami gry i ujawniane w trakcie kolejnych etapów historii. Plansza będzie „pamiętać” to, co gracze już odkryli lub znaleźli.

Czy Robin Hood i jego towarzysze zdołają pokonać szeryfa z Nottingham? Czy zostaną zapamiętani jako sprawiedliwi, czy może raczej okryje ich niesława? Historia Robin Hooda spoczywa w Waszych rękach.


Vampire: The Masquerade – Heritage

Vampire: The Masquerade – Heritage
Ta gra będzie się toczyć przez 700 lat historii ludzkości i wampirów.

W najnowszej grze spod szyldu Vampir: The Masquerade wcielamy się w rolę starożytnego wampira. W trakcie gry przeżyjemy siedemset lat wampirycznej i ludzkiej historii w pogoni za starożytnymi tajemnicami, próbując uniknąć inkwizycji i próbując ocalić to, co zostało z naszego człowieczeństwa.

Heritage to gra legacy dla 2-4 osób. W każdej rozgrywce gracze zbierają postacie ze wspólnej puli dla swoich rodów. Postacie te będą miała wpływ na toczącą się historię. Na przykład możecie wesprzeć Joannę d’Arc w zakończeniu oblężenia Orleanu, przy czym przyciągniecie niechcianą uwagę swoich prześladowców. Gracze będą mogli również korzystać z unikalnych kart intryg klan i tym samym ciągle zmieniać zasady gry.


Tidal Blades: Heroes of the Reef

Tidal Blades
Wielki Turniej czas zacząć, a to dopiero początek naszych przygód w tym świecie.

Witajcie bohaterowie! Do turnieju zgłosiło się wielu wspaniałych zawodników, ale tylko garstka zostanie wybrana do przyłączenia się do Tidal Blades, elitarnych strażników naszego królestwa wysp. Aby odnieść sukces w Turnieju i zostać wybranym na Tidal Blade, musisz rywalizować w Wyzwaniach rozgrywanych na 3 Arenach, wspiąć się na szczyt planszy mistrza i chronić krainę przed stale rosnącym zagrożeniem ze strony potworów.
Galakta

Tidal Blades: Heroes of the Reef  gracze wcielą się w bohaterów walczących o tytuł Tidal Blade. Turniej potrwa 5 dni i nocy. Poprzez gromadzenie niezbędnych zasobów i realizując wyzwania gracze będą zwiększać możliwości swojego bohatera i awansować w szeregach zawodników. W grze nie zabraknie również walk z potworami.

Gra ma przepiękną szatę graficzną i została osadzona w klimatach fantasy. Niech was jednak nie zwiedzie bajkowy świat na grafikach. Ten turniej trzeba potraktować na poważnie.


Horror w Arkham 3 edycja: Tajemnice zakonu

Horror w Arkham: Tajemnice Zakonu
To już trzeci dodatek do planszowego Horroru w Arkham – tytułu, który stawia mocny nacisk na fabułę.

W tym roku fani 3 edycji planszowego Horroru w Arkham otrzymają kolejne rozszerzenie. Tajemnice zakonu to dodatek większy niż Śmiertelna głębia nocy, ale mniejszy niż Wśród mrocznych fal.

Najnowszy dodatek będzie zawierał dwa nowe dwustronne kafelki dzielnic, które wprowadzą do gry m.in. dzielnicę French Hill, jak również budzące grozę Podziemia. Do zespołu badaczy dołączy również czworo nowych postaci m. in. niezłomny żołnierz Mark Harrigan, czy pewna siebie pilotka Winifred Habbamock.

Tajemnice zakonu wprowadzą trzy nowe scenariusze, w których badacze zmierzą się z widmami, kultystami i stawią czoło głębi samych Podziemi. Dzięki ponad 130 nowym kartom wydarzeń, atutów, potworów i stanów wkroczymy do skarbca pełnego upiornych przygód i opowieści.


Dodatki do Horror w Arkham: Gry karcianej

W tym roku otrzymamy kolejne 3 zestawy mitów, które przyniosą nam zakończenie historii widmowego miasteczka Innsmouth. Światło pośród mgieł właśnie ruszyło z przedsprzedażą, a w kolejnych miesiącach odwiedzimy jeszcze Leże Dagona i wyruszymy W głąb wiru, aby rozwiązać ostatnią tajemnicę.

Światło pośród mgieł
Na horyzoncie już widać zbliżający się najnowszy zestaw mitów.

Ponadto na wakacje możemy spodziewać się Powrotu do Przerwanego kręgu, czyli dodatkowych kart, które zwiększą poziom trudności scenariuszy składających się na kampanię Przerwany krąg. Ponadto nowy dodatek zapewnia nam solidne pudełko na przechowywanie całej kampanii oraz separatory do poszczególnych zestawów kart. Dodatkowo znajdziemy w nim nowe karty tarota, które dodatkowo wpłyną na rozgrywkę pozytywnie bądź negatywnie, w zależności od pozycji, w jakiej dana karta została wyłożona.

Dla obawiających się dostępności poszczególnych dodatków mamy dobrą wiadomość – Galakta w tym roku dodrukuje każdy dotychczas wydany cykl, jak i podstawkę więc można śmiało decydować się na wejście w świat tej niesamowitej gry.


Ze względu na tematykę poruszaną na łamach naszego serwisu w niniejszym artykule pominęliśmy gry typowo strategiczne czy familijne. Pełna lista zapowiedzi Galakty na ten rok jest dostępna na stronie wydawnictwa.