Wrześniowy turniej WH40k w FGB!

Kiedy:
14 Wrzesień 2019@10:00 – 18:00
2019-09-14T10:00:00+02:00
2019-09-14T18:00:00+02:00
Gdzie:
Figurkowe Gry Bitewne
Warszawa

Zgłoszenia:
Proszę o wysłanie zgłoszenia wraz z rozpiską w .txt i w formacie z 14 i 15 strony tego dokumentu: https://drive.google.com/file/d/1NrA9hT4L96AS0IaTkI9pvIYFWKAh_ROa/view?fbclid=IwAR25sILOo8yRsOXo4_u_PfOzOMpdWGNUtWjRzcHsuxO-bRJOR7of9RXIBfo na Sklep@fgb.club

Wejściówka: Karta klubowa lub 20zł, płatne na miejscu
Sędzia: El Imbryko / Zajetz
Ramówka:
Czas na grę: 2:30
zapisy 10:00 – 10:15
1 bitwa 10:15 – 12:45
2 bitwa 13:00 – 15:30
3 bitwa 15:45 – 18:15

Kompozycja armii:
– Każdy z graczy ma do dyspozycji 1000 pkt
– max 1 detachment
-armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play
– FW dopuszczony, maksymalnie 250pkt
– jeśli frakcja ma kodeks to nie korzysta z jednostek i ekwipunku z indeksów

Hobbystyka:
+5DP na koniec turnieju, za całą armię pomalowaną, trzymającą się schematu i mającą oznaczenia oddziałów

General rules:
– gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem wszystkich codexów, FAQ, Chapter Approved, Listy sędziowskiej, oraz FAQ ETC wydanych do dnia 10.09
– jeżeli armia posiada codex, nie może korzystać z ekwipunku i jednostek Indexach.
– obowiązuje podstawowy WYSIWYG, zakaz proxów
– Moce i warlord traity wyznaczamy wybierając nie losując.
– karty Maelstrom – tylko rulebookowe, z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP
– zagramy na stołach 48×48 cali
– Gramy na zasady braku table tak jak na ETC
– Random Game Length: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
– Przed grą możesz (nie musisz) odrzucić do 6 kart
– W trakcie gry nie można automatycznie odrzucić karty, której nie da się zrobić
– Można na koniec każdej swojej tury odrzucić jedną kartę
– gracz powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości wglądu sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
– Nieznajomość zasad jest uznawane jako oszustwo, i sędziowie będą rozpatrywali każdą sprawę indywidualnie
– od decyzji głównego sędziego nie można się odwołać, można dyskutować, ale awanturowanie się może grozić karnymi albo dyskwalifikacją
– wszystkie decyzje sędziego są oceną subiektywną
– o ile gracze nie dogadają się inaczej, wszystkie sytuacje sporne powinny być zgłaszane do sędziego
– jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać przed grą, aby potem nie było problemów
– za każdą pełne 5 minut spóźnienia w oddaniu wyników- 5DP karnych, po 15 minutach wynik nie będzie przyjmowany
– jeżeli coś nie zostało uwzględnione w regulaminie sędziowie mogą w ciągu turnieju dodawać zapisy pozwalające rozwiązać sporną sytuację

Tereny:
– Tereny na stołach ustawiają sędziowie według map podanych przez ETC (w miarę możliwości), przed grą należy się upewnić, czy tereny nie są za bardzo przesunięte i je poprawić
Na turnieju używane są tylko trzy rodzaje terenów:
– ruiny mają zabite okna, drzwi i dziury na poziomie parteru- parter blokuje LoS. Nie można też wsadzać luf w okna itp. i strzelać w ten sposób.
– Lasy na dają -2 do szarży, nie blokują losa i jak ich piechota dotknie to ma cover, a nie piechota musi być w 50% podstawki w lesie by mieć cover.
– Żeby otrzymać cover od terenu wystarczy dotykać jakiejkolwiek jego części z tym że trzeba dalej spełniać warunki otrzymania covera (być piechotą, być zasłoniętym ponad 50% itd. wedle zasad odpowiednich typów modeli)

Smaczki z ETC
1. Można zdejmować modele poza coverem, aby przy kolejnych rzutach mieć cover
2. Jeżeli unit nie może złapać coherency to nie może się ruszyć
3. Można strzelać do bohaterów z broni bez LoS-a jeżeli są najbliższym unitem
4. cover liczymy z całości modelu, czyli 50%+ modelu strzelającego musi widzieć 50%+ modelu do którego strzela aby nie miał covera
5. nie można używać Tactical Objectives z kodexu

Kolejność rzeczy przed bitwą:
– rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker
– wybór Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– wybór Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– wydawanie command pointów na dodatkowe relikty (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– następnie gracze rozmieszczają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
– rzut na wybór strony
– gracz który nie wybierał strony wystawia się pierwszy
– gracz wybierający stronę wystawia się drugi
– gracz który wystawił się pierwszy decyduje kto będzie zaczynał I turę
– rzut na przejęcie inicjatywy
– gracze odrzucają karty z refined strategy
– vanguard moves itp.
– początek pierwszej rundy

Punktacja:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy – co 1 KP różnicy – 1VP (do max 6)
b) Eternal War – zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Strike, Linebreaker, Slay the Warlord za 1VP każde

– ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:

Różnica VP……………….wynik bitwy
0 ……………………………. 10 – 10
1-2 …………………………. 11 – 9
3-4 …………………………. 12 – 8
5-6 …………………………. 13 – 7
7-8 …………………………. 14 – 6
9-10 ……………………….. 15 – 5
11-12 ……………………… 16 – 4
13-14 ……………………… 17 – 3
15-16 ……………………… 18 – 2
17-18 ……………………… 19 – 1
19+ ………………………… 20 – 0

Misje:

W każdej misji gramy używając 6ciu znaczników. Te znaczniki służą jednocześnie do misji Eternal War jak i Maelstrom of War
Gramy kolejno misje 1, 2 i 5 z rulespacka ETC:
https://drive.google.com/file/d/17OcSiip9qsKHx8_Hz1p8hpuhjqXbMU5h/view

Figurkowe Gry Bitewne

Hengal - Polskie wydawnictwo gier fabularnych

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj także
Turniej Age of Sigmar