Liga po pracy – Wrzesień – Październik 2019

Kiedy:
15 Wrzesień 2019@13:00 – 21:00
2019-09-15T13:00:00+02:00
2019-09-15T21:00:00+02:00
Gdzie:
Figurkowe Gry Bitewne
Warszawa

Po dwóch miesiącach lajtowego (warzywnego grania) wracamy
do standardowej gry! Zainspirowani wynikami naszych drużyn
na ETC przyjmujemy jako obowiązujący ich rulespack i
klaryfikacje!

W co gramy:
1. Warhammer 40k (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
2. Age of Sigmar (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
3. Kill Team (rozpiski na 100 lub 150 (z Elitami, mimimum
20% rozpiski muszą stanowić modele Elitek) na ARENĘ)
4. Warhammer Underworlds (best of three)
5. Warcry (tutaj będziemy bardzo mocno testować. Info
poniżej)
6. SAGA (Zarówno historyczna jak i magiczna)

Zapisy:
1. W ramach karty klubowej (ważnej na wrzesień 2019 lub
dłużej) do dowolnej liczby lig.
2. W ramach karty srebrnej do jednej z lig (istnieje
możliwość oddania kilku kart jako zapis do kilku lig).
W ramach wpisowego macie darmową rezerwację na wszystkie
ligowe potyczki (wyjaśniamy, bo ostatnio pojawiły się
takie pytania :)).
Zgłoszenie do ligi (wysłane na sklep@fgb.club lub na nasz
klubowy fanpage) musi zawierać deklarację frakcji, którą
będziecie grali (obowiązuje w ligach WH40k, AoS i Kill
Team), ostateczny termin to 2 września 2019!

Rozpiski:
Przygotowujecie przed każdą grą (ta sama frakcja przez
całą ligę), na jeden z podanych progów punktowych
wybranych wspólnie z przeciwnikiem.
Dotyczy WH40k:
Wszystko musi być zgodne z wytycznymi ETC (s. 10):
https://drive.google.com/file/d/1OmsaOxyN-
YpwVcHA5NnhhJP_s-ucujgJ/view?
fbclid=IwAR2i8_M0U0jBHoscV1x914O9aCWwfUTaECG38boWzlS43BaB1
J_nyrp0uDU

Parringi:
W pierwszej rundzie potyczek parringi wybierane są losowo.
W kolejnych rundach wygrani grają z wygranymi, przegrani z
przegranymi.
Istnieje możliwość rozegrania potyczki z wybranym graczem
z ligi (za zgodą obu stron), co musi być zgłoszone
najpóźniej dzień przed ogłoszeniem kolejnych parringów
(zwykle 1, 11, 21 każdego miesiąca).

Scenariusze (WH40k, AoS, Kill Team, SAGA):
Będą podawane równocześnie z parringami. W WH40k gramy
wszystkie z paczki scenariuszy ETC.

Punktacja:
WH40k, Kill Team, SAGA – różnice punktów zdobytych w
czasie scenariusza dzielimy na pół, zwycięzca ma punkty
dodawane do 10, przegrany odejmowane od 10 (maksymalny
wynik to 0-20). W przypadku scenariuszy w których nie ma
małych punktów w czasie gry, zwycięzca otrzymuje 17
punktów, przegrany 3.
AoS – 17-3 za Major Victory, 20-0 za Major Victory +
Table, 12-8 za Minor Victory.

BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów za rozegranie potyczki w
pełni pomalowaną armią.

Underworlds – 3 duże punkty za wygraną grę, 1 punkt za
remis, 0 punktów za przegraną, dodatkowo gracze podają
różnicę w Glory Pointsach po rozegranych grach.

BONUS: dodatkowy 1 duży punkt za rozegranie potyczki w
pełni pomalowaną ekipą. (!!!)

WALKOWER – gracz którego przeciwnik odmówił umówienia się
lub nie stawił się na potyczkę z własnej winy (brak
czasu/żelazko na gazie/cokolwiek) otrzymuje 10+D6 punktów
za tą grę (3 duże punkty i 2D6 glory w WH:U), osoba winna
nierozegrania gry otrzymuje 0.

NIEROZEGRANE GRY- gracze którzy nie rozegrali potyczki w
FGB do końca trwania ligi, otrzymują po 0 punktów.

Ważne!
Osoby które rozegrają ponad połowę gier poza FGB podając
nam tylko wyniki, nie będą miały możliwości stawienia się
na podium! Liga jest KLUBOWA! 🙂

Home Rules:
1. Większe modele (monstery, machiny kroczące) mogą
atakować modele znajdujące się w zasięgu walca o podstawie
obrysu podstawki modelu i wysokości „normalnie” złożonej
figurki (nie wliczamy 10 warstw korka/skałek/ruin/innych
pojazdów na których stoją ani celowo wyciągniętych do góry
łapek/mieczy/pazurów/macek/itp.). Rzecz jasna modele
atakowane, również mają zasięg do wspomnianego wcześniej
walca na potrzeby wykonania kontry.
TL;DR – DUŻE ZABAWKI BIJO PO PIĘTRACH!
1. Znaczniki wystawiane w grach muszą znajdować się na
poziomie 0 (w przypadku piętrowej scenerii). (nie dotyczy
Warcry gdzie niektóre scenariusze wymagają położenia ich
po piętrach)
2. WH40k – jeżeli szarżujesz na „piętro” na którym nie ma
miejsca na postawienie modeli oddział liczy się jakby
„stał w powietrzu” i może normalnie atakować. (Dla
uproszczenia każe piętro to dodatkowe 3″ ruchu)
3. Dotyczy tylko Underworlds! Nie robimy rozpisek na
starych Katophrane artefaktach.

ZASADY WARCRY:

1. Proponujemy więc na start rozgrywkę „kampanijną” gdzie
każdy gracz będzie posiadał swoją bandę 20 modeli z
których będziemy budować ekipy.
2. W kwestii parowania tradycyjnie grać będziemy
szwajcara, a w kwestii convergence’ów jeśli obaj gracze
mają je do zagrania rozegramy Bo3 (z 3 rundą losowaną
jeśli będzie potrzebna), a jeśli tylko jeden z graczy ma
do zagrania swój Convergence zawsze ma on priorytet ponad
podanym scenariuszem.
3. TEREN NIE MA 3″ (chyba, że wyjdzie FAQ i powiedzą, że
ma)
4. Żeby mieć obscure między modelami musi być przeszkoda
(chyba, że wyjdzie FAQ i powiedzą, że nie musi)
5. Wszystkie kampanijne „arkusze” będą dostępne w FGB i będziemy na nich nanosić zmiany. (Prosimy o podanie 20 modeli w rozpisce celem zagrania pełnej kampanii i „rozpoznaniem bojem”)

Figurkowe Gry Bitewne

Hengal - Polskie wydawnictwo gier fabularnych

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj także
II Turniej Warcry w FGB!