Liga Po Pracy – Styczeń-Luty 2020

Kiedy:
15 Styczeń 2020@14:58 – 15:58
2020-01-15T14:58:00+01:00
2020-01-15T15:58:00+01:00
Gdzie:
Figurkowe Gry Bitewne
Warszawa

Nowy rok musi oznaczać nowy sezon Ligi Po Pracy w waszym ulubionym klubie ludzikowo-figurkowym ;)

Czym jest Liga Po Pracy?
To organizowana i prowadzona przez klub (w sensie Michaszka, Zająca i Szefową) seria rozgrywek w nasze najpopularniejsze systemy w FGB.
Każdy z uczestników biorący udział w danej lidze, zmierzy się z sześcioma różnymi przeciwnikami w ciągu dwumiesięcznego okresu rozgrywek walcząc o chwałę i wspaniałe nagrody :)

Dla kogo jest Liga Po Pracy?
Dla graczy, którzy szukają okazji żeby zmierzyć się z przeciwnikami, na których nie trafiliby w innych okolicznościach – świetna okazja aby poznać nowych znajomych (lub arcy-wrogów)!
Dla weteranów, którzy chcą szlifować formę w walce o podium i pomóc mniej doświadczonym zawodnikom.
Dla graczy którzy chcą podciągnąć umiejętności grając z bardziej doświadczonymi graczami, zdobywając cenne doświadczenie – to świetna okazja do nauki! Nasze ligi „wydały na świat” wielu graczy odnoszących sukcesy na scenie turniejowej.
Dla hobbystów którzy powinni wreszcie wyjść ze swojej strefy komfortu przetestować swoje kolekcje w boju.
Dla każdego kto szuka dobrego figurkowego towarzystwa i świetnej zabawy :)

W co gramy:
1. Warhammer 40k (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
2. Age of Sigmar (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
3. Kill Team (rozpiski na 100 lub 150 punktów z minimum 30% Elit)
4. Warcry (rozpiski na 1000 punktów)
5. Warhammer Underworlds (best of three)

Zapisy:
1. W ramach karty klubowej (ważnej do stycznia 2020 lub
dłużej) do dowolnej liczby lig.
2. W ramach karty srebrnej do jednej z lig (istnieje
możliwość oddania kilku kart jako zapis do kilku lig).

W ramach wpisowego macie darmową rezerwację na wszystkie
ligowe potyczki (wyjaśniamy, bo ostatnio pojawiły się
takie pytania :)).
Zgłoszenie do ligi (wysłane na sklep@fgb.club lub na nasz
klubowy fanpage) musi zawierać deklarację frakcji, którą
będziecie grali (obowiązuje w ligach WH40k, AoS i Kill
Team), ostateczny termin to 4 stycznia 2020.

Rozpiski:
Przygotowujecie przed każdą grą (ta sama frakcja przez
całą ligę), na jeden z podanych progów punktowych
wybranych wspólnie z przeciwnikiem.
Dotyczy WH40k:
Wszystko musi być zgodne z wytycznymi ETC (s. 10):
https://drive.google.com/file/d/13Lx9skeTYg5Uw4BMTm77ZfreE7ovlxLm/view?fbclid=IwAR32J5BRWPQzkU4314DI6WNppwwUzC5DNHDP7781XUePZaqp4f8oVLumtMg

Parringi:
Po sukcesie naszego programu pilotażowego w ostatnim sezonie, pozostawiamy odgórne parowanie na całą ligę.
Co to oznacza?
W momencie startu ligi zobaczycie rozplanowane wszystkie rundy i przeciwników z którymi musicie się zmierzyć :)

Scenariusze (WH40k, AoS, Kill Team, Warcry, SAGA):
Będą podawane równocześnie z parringami.

Punktacja:
WH40k – różnice punktów zdobytych w
czasie scenariusza dzielimy na pół, zwycięzca ma punkty
dodawane do 10, przegrany odejmowane od 10 (maksymalny
wynik to 0-20). W przypadku scenariuszy w których nie ma
małych punktów w czasie gry, zwycięzca otrzymuje 17
punktów, przegrany 3.
AoS – 17-3 za Major Victory, 20-0 za Major Victory +
Table, 12-8 za Minor Victory.
Warcry, Kill Team – według punktacji z podręcznika kart wyników odbieranych w klubie.
Underworlds – 3 duże punkty za wygraną, 1 za remis, 0 za przegraną, uwzględniamy też różnicę w Glory Pointsach.

BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów (1 duży punkt w Underowlrds) za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną armią.

WALKOWER – gracz którego przeciwnik odmówił umówienia się
lub nie stawił się na potyczkę z własnej winy (brak
czasu/żelazko na gazie/cokolwiek) otrzymuje 10+D6 punktów
za tą grę (3 duże punkty i 2D6 glory w WH:U), osoba winna
nierozegrania gry otrzymuje 0.

NIEROZEGRANE GRY- gracze którzy nie rozegrali potyczki w
FGB do końca trwania ligi, otrzymują po 0 punktów.

Ważne!
Osoby które rozegrają więcej niż jedną grę poza FGB podając
nam tylko wyniki, nie będą miały możliwości stawienia się
na podium! Liga jest KLUBOWA! :)

Home Rules:
1. Większe modele (monstery, machiny kroczące) mogą
atakować modele znajdujące się w zasięgu walca o podstawie
obrysu podstawki modelu i wysokości „normalnie” złożonej
figurki (nie wliczamy 10 warstw korka/skałek/ruin/innych
pojazdów na których stoją ani celowo wyciągniętych do góry
łapek/mieczy/pazurów/macek/itp.). Rzecz jasna modele
atakowane, również mają zasięg do wspomnianego wcześniej
walca na potrzeby wykonania kontry.
TL;DR – DUŻE ZABAWKI BIJO PO PIĘTRACH!
2. Znaczniki wystawiane w grach muszą znajdować się na
poziomie 0 (w przypadku piętrowej scenerii). (nie dotyczy
Warcry gdzie niektóre scenariusze wymagają położenia ich
po piętrach)
3. WH40k – jeżeli szarżujesz na „piętro” na którym nie ma
miejsca na postawienie modeli oddział liczy się jakby
„stał w powietrzu” i może normalnie atakować. (Dla
uproszczenia każe piętro to dodatkowe 3″ ruchu)
4. Raczej oczywista rzecz, ale przypominamy – gramy tylko LEGALNYMI modelami, żadnych szemranych odlewów :)

Figurkowe Gry Bitewne