I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”

Kiedy:
9 Wrzesień 2019@16:00 – 23:45
2019-09-09T16:00:00+02:00
2019-09-09T23:45:00+02:00
Gdzie:
KROLM
Gdańsk

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Hengal - Polskie wydawnictwo gier fabularnych

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj także
Games Room na Festiwalu Fantastyki Twierdza 2019