Time of Legends: Destinies

Time of Legends: Destinies – kampania Kickstarter inna niż zwykle

Dzieło polskich autorów, którego fabuła dzieje się w świecie innej gry planszowej spod znaku Time of Legends – Joan of Arc, jest w trakcie kampanii na Kickstarterze. Kampania ta jest o tyle nietypowa, że jej przebieg nawiązuje do mechaniki, z jaką spotkają się gracze rozgrywając kolejne rozgrywki w Time of Legends: Destinies.

Jak oznajmia nam krótki opis gry na stronie kampanii Time of Legends: Destinies to narracyjna, wykorzystująca aplikację, RPG-podobna gra planszowa oferująca nam unikalne doświadczenia, jak żadna inna gra tego typu.

Co to dokładnie oznacza? Otóż do rozgrywki gracze będą wykorzystywać aplikację, która ma pełnić podobną rolę co mistrz gry w tradycyjnej grze RPG.

Autorami gry są Michał Gołębiowski i Filip Miłuński, którzy stworzyli unikatowy system prowadzenia narracji o nazwie Destinies, od tytułu gry. Każdy ze scenariuszy oferuje nam tętniący życiem świat pełen różnych historii, postaci niezależnych i tajemnic do rozwiązania.

Zadaniem każdego z graczy jest wypełnienie przeznaczenia, jakie czeka na jego bohatera. Co ciekawe, poszczególni bohaterowie nie będą musieli ze sobą współpracować, ale każdy z nich będzie dążył do wypełnienia swojego osobistego celu, który niekoniecznie będzie zbieżny z celem innego gracza.

Time of Legends: Destinies
Na pierwszy rzut oka komponentów nie ma tak dużo. Jednak o sile gry będzie stanowić możliwość ich innego wykorzystywania w różnych scenariuszach

O sile gry stanowić będą wybory, jakie gracze będą podejmować w realizacji własnych celów. Te wybory nie tylko wpłyną na dalsze losy naszego bohatera, ale również na losy całego świata, w tym również na pozostałych bohaterów.

Co więcej, te same komponenty w kolejnych scenariuszach będą mogły być wykorzystane w zupełnie inny sposób. Dzięki kodom QR na kartach bohaterów i przedmiotów, te same karty mogą powodować zupełnie inne efekty w kolejnych rozgrywkach. Zawartość ma więc gwarantować dużą regrywalność.

Ciekawe jest to, że sama kampania również odwołuje się do mechaniki gry i kładzie nacisk na dokonywanie wyborów. W toku kampanii ogłoszono, że dodatek Myth and Folklore będzie dostępny za darmo dla wszystkich wspierających.

Będzie zawierał on 3 nowe scenariusze, których zawartość była wybierana przez wspierających w głosowaniu. I tak wspierający głosowali najpierw na bohatera danego mitu z kilku do wyboru, później na lokację, w której scenariusz będzie się rozgrywał, a następnie na dodatkową zagadkę. W ten sam sposób wybrano kształt 3 różnych scenariuszy.

Time of Legends: Destinies
Gdzie ma się rozgrywać kolejny scenariusz: w klasztorze, starym lesie, czy opuszczonym zamku? Decyzja należała do wspierających

Oczywiście w tego typu grze nie mogło zabraknąć figurek. W wersji podstawowej dostajemy 30 figurek bohaterów i postaci niezależnych oraz jedną, ogromną figurkę potwora – tutaj jest to Abbadon, biblijny anioł otchłani.

Dodatkowo w darmowym rozszerzeniu Myth and Folklore dostajemy kolejne modele postaci oraz dwa 28 mm potwory i kolejnego bossa – Gargulca. Co warto dodać, wszystkie figurki są w pełni kompatybilne z grą Time of Legends: Joan of Arc.

Kolejną ważną rzeczą, którą oferują twórcy Time of Legends: Destinies, jest dostęp do edytora scenariuszy, dzięki któremu gracze będą mogli tworzyć i dodawać swoje własne scenariusza, podobnie jak mistrz gry w tradycyjnej grze fabularnej.

Time of Legends: Destinies
W trakcie rozgrywki będziemy się poruszali po kafelkach przedstawiających mapę świata

Dostępny jest również dodatek Sea of Sand, który wprowadza nowych bohaterów, karty, figurki i kolejnego potężnego przeciwnika – Ifryta. Można także zakupić rozszerzenie Bound by Fate umożliwiające rozgrywkę w cztery osoby na zasadach pojedynku 2 na 2.

Planowana data premiery Time of Legends: Destinies to wrzesień 2020 r. Gra będzie wydana przez Lucky Duck Games, ekipę odpowiedzialną m.in. za Kroniki zbrodni.

Źródło