Rootsystem – zbiórka na zieloną postapokalipsę

Do końca kwietnia trwa zbiórka na system RPG Rootsystem. Gra zabiera nas do świata pochłoniętego przez rośliny z domieszką cyberpunka. Za kampanię na Wspieram.to odpowiedzialne jest Viraggames. Sprawdźmy, co może wyjść z takiego połączenia!

Rootsystem jest grą autorstwa Mikaela Bergströma. To niezależny twórca ze studia Urverk Speldesign ze Szwecji. Za zbiórkę w Polsce odpowiada Konrad Więckowski.

W trakcie rozgrywki gracze wcielają się w wolnych strzelców, czyli śmiałków, którzy rozwiązują problemy, czerpiąc z tego korzyści. Co ciekawe, nie tylko pochodzenie autora systemu wiąże grę z krajami nordyckimi.

Wszystko rozgrywa się właśnie na terenie Skandynawii, znanej ze swojej niesamowitej, dzikiej przyrody.

System pozwala na zabawę w 2 do 5 graczy i mistrza gry. Doświadczymy wątków kryminalnych, hakerskich, wypraw po świecie oraz walki z pozostałymi frakcjami i potworami.

Jako gracz wkraczamy do świata, który przejęła natura, a ludzkość została upchnięta do Arkologii, czyli miasta-budynku. Enklawa ludzkości całkowicie odizolowała się od niebezpiecznego, zewnętrznego otoczenia.

Oczywiście, skoro wszystko ma łączyć się z cyberpunkiem, to dużą rolę odgrywają wielkie korporacje. Walczą one o dominacje oraz zasoby. Poza tym podzielone na sektory miasto wyniszczają klasowe różnice.


Mechanika Rootsystem

Mechanika opiera się na klasycznych kościach K6. Każdy gracz posiada sześć umiejętności, a wartość tej umiejętności determinuje o puli kości używanych do testu. Liczby od cztery do sześć oznaczają powodzenie testu.

Poza kośćmi umiejętności używamy też kości chaosu. To dowolna kostka o innym kolorze od reszty, jeśli uda się wyrzucić na niej numer sześć, to gracz otrzymuje kolejną kość do swojego testu. Mistrz gry stopniuje trudność testów w zależności od sukcesów.

System specjalizacji znakomicie wspiera cyberpunkowy klimat. Jeśli postaci brak specjalistycznej wiedzy, wystarczy, że dokupi odpowiedni wszczep, który załata braki.

Walka opiera się na dokładnie takich samych zasadach. Trzeba przyznać, że cały system nie sprawia wrażenia skomplikowanego, więc gra może spodobać się początkującym. Podczas walki istotne będzie wykorzystanie terenu i znalezienie odpowiedniej taktyki.

Podręcznik ma odpowiednio wprowadzić nawet początkujących mistrzów gry. Dzięki temu łatwo stworzą oni swoją przygodę.

System gry ma być otwarty na inne pomysły dotyczące mechaniki. Co więcej, autor zbiórki zapowiada dodatki, które mają wzbogacić system.

Jeśli nie macie pewności odnośnie do wsparcia projektu, to na serwisie DriveThruRPG znajdziecie starter Rootsystem do wypróbowania. Za pobranie wersji demo obowiązuje opłata Pay What You Want, czyli według uznania.


Grosz do grosza

Model zbiórki to bierzesz ile zbierzesz, czyli niezależnie od rezultatu, twórca otrzymuje zebraną sumę. Wspierający otrzymają podręcznik niezależnie od powodzenia zbiórki.

Wspieram.to rootsystem zbiórka progi
A to konkretne progi wsparcia.

Autor zbiórki oferują też możliwość kupna podręcznika za 45 zł, w celu przekazania go do placówki związanej z kulturą. Ma to na celu promocje RPG.

Głównym celem kampanii jest jednak wydanie drukowanego podręcznika w formie A5. Książka ma być osadzona w czarnym futerale. Jeśli uda się zebrać więcej niż 15 tysięcy złotych, to otrzymamy również dodatki do gry.


Zielona apokalipsa

Jesteśmy w przyszłości. Cały świat został podbity przez Zieleń. Cały? Nie! Jedna, jedyna osada… Przepraszam, nie mogłem się powstrzymać. Teraz na poważnie.

Świat opanowała Zieleń, czyli system nieprzychylnych ludzkości roślin, który zdławił wszelką komunikację, spychając ludzkość do Arkologii.

Ogromne miasto-budynek zapewnia schronienie oraz zaspokaja podstawowe potrzeby ludzi, którzy w niej żyją. Oczywiście bezpieczeństwo jest tylko pozorne, ponieważ chroni ludzi przed Zielenią, ale nie chroni ich przed nimi samymi.

Technologia w Arkologii stoi na wysokim poziomie. Dlatego mieszkańcy mogą pozwolić sobie na wszczepy i inne ulepszenia ciała.

Cybernetyka estetyczna, czy implanty są na porządku dziennym. Ponadto, w mieście nawet zwierzęta i rośliny są sztuczne. Wszystko z obawy przed szalejącą na zewnątrz Zielenią

Opuszczenie miasta wymaga odpowiednich przygotowań, dlatego rzadko ktoś w ogóle próbuje się tego podjąć. Poza Arkologią czają się wirusy, zarodniki, bakterie oraz zmutowane zwierzęta.

Mimo niebezpieczeństwa, w świecie Rootsystem znajdują się organizacje czczące Zieleń. Poza tym Spotkamy też korporacje, które raczej nie przejmują się obecną sytuacją, a jedynie skupiają się na swoich biznesach.

Jeśli ciekawią was inne akcje społecznościowe, sprawdźcie nasz artykuł o projekcie Stwórz Bohatera, w którym każdy może stworzyć swoją postać do gier Baldur’s Gate i Icewind Dale