Gra fabularna Mythlands trzy postacie na okładce z logo

Mythlands RPG w wersji beta – nasze wrażenia

Od jakiegoś czasu małymi, ale zdecydowanymi krokami nadchodzi Mythlands RPG. W tej grze podręcznik to jedynie narzędzie do stworzenia własnej przygody w dowolnym świecie fantasy. Dzięki uprzejmości autora mieliśmy okazję przyjrzeć się wczesnej wersji gry!

Wy też możecie przyjrzeć się temu, co do tej pory powstało. Mythlands RPG w wersji próbnej czeka na Was w drivethrurpg.com. Sprawdźcie i sami powiedzcie co sądzicie.

Pamiętajcie też, że system jest nadal budowany i wiele może się zmienić. Być może to Wasze sugestie będą miały wkład w ostateczny kształt gry?

Gra wykorzysta autorski system H3K10, który rozwiązuje sytuacje poprzez rzut 3k10 i zaliczenie testu trudności. Rozwiązywane przez nas sytuacje mogą potoczyć się na sześć sposobów: test zdany, test niezdany, test zdany z korzyścią, test zdany z komplikacją, test niezdany z korzyścią i test niezdany z komplikacją. W ramach tych rozwiązań rozpatruje się dalsze konsekwencje akcji bohaterów.


Mythlands RPG – świat do Twoich usług

Podręcznik Mythlands w obecnej formie można porównać do pudełka klocków. Czyli otrzymujemy pełen zestaw i narzędzia do tego, by zbudować swoje uniwersum. Dlatego, gdy weźmiemy się już za rozgrywkę w Mythlands, stworzymy dowolny świat w wybranym gatunku fantasy.

Nasz scenariusz umieścimy zarówno w zamierzchłej prehistorii, jak i w okrutnym westernie. Do wyboru mamy także dowolny podgatunek fantasy. Dlatego wystarczy tylko wybrać coś dla siebie i zacząć tworzyć swoją historie.

Tworząc przygodę, możemy wrzucić bohaterów do świata, gdzie kowboje rzucają w siebie czarami, lub wykorzystać gotowe uniwersum. Na przykład wykorzystać twórczość Tolkiena.

Autor zadbał też o dokładne opisanie zagadnień związanych z fantasy. Przy braku naszego pomysłu na uniwersum, do dyspozycji mamy cały wachlarz opisów. Od podgatunków fantasy, przez wybraną epokę, aż po rasy postaci.

Okaże się to szczególnie przydatne dla osób, które dopiero poznają fantastykę i gry fabularne. W Mythlands samodzielnie będziemy tworzyć nie tylko świat i bohaterów. Pełnemu dostosowaniu podlega też magia.

Wprawiony mag może rzucać klasyczną kulą ognia, władać magią mrozu, albo wymyślić dowolny inny czar. Praktycznie jedyną rzeczą, która ograniczy nas w kreacji świata będzie wyobraźnia graczy.


Źródło