
Często podpytujecie nas o pomoc w malowaniu i konwersjach modeli. Postanowiliśmy zorganizować cykliczne, PRAKTYCZNE spotkania, na których będziecie mogli zjawić się u nas z farbkami i modelami i dowiedzieć czegoś nowego!
Event będzie się odbywał w formie konsultacji – czyli będziemy pomagać wam z tym, nad czym akurat pracujecie (malowanie, składanie, magnesowanie, piny, przygotowanie podstawek, konwersje), ale możecie też odwiedzić nas i pomalować w towarzystwie i poobserwować innych przy pracy :) Nasz klubowy Michaszek na wszystkim nie zna, ale postara się pomóc ;)
W związku z rozmiarem stołu, przewidujemy około pięć miejsc na każde spotkanie, więc polecamy dać nam znać o planowanych odwiedzinach :)
Zapraszamy wszystkich miłośników gier planszowych oraz LARPów na cykliczne Nocne Granie :) Będą gry lekkie i ciężkie, uznane tytuły i nowości. Będą ciekawe gry fabularne w specjalnie przygotowanej strefie. Pojawią się turnieje bądź konkursy z nagrodami. Możliwe też, że pojawią się goście z zaprzyjaźnionych wydawnictw. Zapraszamy!
=====> PODSTAWOWE INFORMACJE <=====
TERMINY WYDARZEŃ:
5 lipca (piątek)
30 sierpnia (piątek)
4 października (piątek)
8 listopada (piątek)
13 grudnia (piątek)
17 stycznia (piątek)
20 marca (piątek)
GODZINY: 17.00-01.00
MIEJSCE: Arena Gliwice, ul. Akademicka 50, Gliwice
(proszę nie pomylić z centrum handlowym Arena)
WEJŚCIE: od strony HOLU C – należy wejść po głównych schodach prowadzących do Holu C, a następnie u ich szczytu skierować się w prawo do bocznego wejścia. Wejście powinno być oznaczone.
=====> BILETY <=====
WSTĘP PŁATNY: 10 zł
Bilety do nabycia i wstęp w godzinach 16:30-22:00.
Możliwa płatność gotówką lub kartą.
=====> ATRAKCJE <=====
– gry planszowe,
– sesje RPG albo LARP
– turnieje z nagrodami
WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW W POSZCZEGÓLNYCH POSTACH
=====> GASTRONOMIA <=====
Podczas Nocnego Grania czynna będzie kawiarenka, w której dostępne będą: kawa, herbata, czekolada, zimne napoje, ciasta, a także coś na ciepło.
=====> SZATNIA <=====
Podczas wydarzenia można skorzystać z szatni.
Obsługa szatni nie bierze odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w garderobie.
=====> DOJAZD I PARKING <=====
Arena Gliwice zlokalizowana jest kilkanaście minut drogi od centrum miasta.
Dla uczestników Nocnego Grania parking będzie bezpłatny.
Najlepiej kierować się na parking P5 (od ul. Akademickiej) albo P3 (od ul. Kujawskiej).
================================================
Serdecznie zapraszamy wszystkich, gdyż gry to świetna zabawa dla każdego i doskonały sposób na budowanie więzi między ludźmi.

Oficjalny turniej typu ChainBound
Zapraszamy wszystkich chętnych, zarówno początkujących jak i zaawansowanych. Bez względu na posiadany wiek!
Przed turniejem można u nas zakupić talię, lub przynieść swoją.
17.00 – zapisy
17.30 – startWejście w ramach cennika gralni Krolm
https://www.krolm.pl/cennik-opisOsoba, która na miejscu kupuje talię w cenie 35zł, nie płaci za wejściówkę.
Osoby, które posiadają karnet mogą wziąć udział w turnieju bezpłatnie jeśli spełniają warunki uczestnictwa.Turniej by się odbył, muszą być minimum 4 osoby (nie licząc obsługi)
Format
Archon ChainboundPrzeprowadzany z oficjalną aplikacją do liczenia siły talii i łańcuchów
Nagrody:
– Dla wszystkich uczestników 1 wirtualny Aember Shard i 1 dodatkowy za każde zwycięstwo w turnieju typu Chainbound
– Gadżety związane z KeyforgeZapraszamy :)

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe
Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.
Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.
Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.
Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić
Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.
Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.
Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli :) Piątek jest po prostu dniem bazowym ;)
Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:
Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:
13 grudnia 2019 organizujemy kolejne Nocne Granie w Arenie Gliwice! – jedną z atrakcji będzie turniej w znane i lubiane Wsiąść do Pociągu: Europa.
Zgłoszenia do turnieju będziemy przyjmować podczas Nocnego Grania (liczba miejsc: 25).
Turniej będzie składał się z partii eliminacyjnej oraz finału dla 4-5 najlepszych graczy (w zależności od liczby uczestników turnieju).
Dla zwycięzców turnieju będą oczywiście nagrody :)
======> Harmonogram turnieju <======
17-20.30 – zapisy
20.30 – rozpoczęcie turnieju
23.00 – przewidywane zakończenie turnieju
======> Warunki uczestnictwa <======
Udział w turnieju mogą wziąć uczestnicy Nocnego Grania w Arenie Gliwice (wstęp na wydarzenie jest płatny).
======> O Nocnym Graniu <======
Wydarzenie skierowane jest zarówno do początkujących, jak i doświadczonych graczy. Gorąco zapraszamy! :D
GODZINY EVENTU: 17.00-01.00
MIEJSCE: Arena Gliwice, ul. Akademicka 50, Gliwice
WSTĘP: 10 zł
Obserwujcie Nocne Granie w Arenie Gliwice! oraz profil Ludiversum – planszówkowa kawiarnia – będziemy ujawniać tam więcej szczegółów na temat całego eventu! :)
Zapraszamy do wspólnej zabawy! :)

Zapraszamy wszystkich chętnych, zarówno początkujących jak i zaawansowanych. Bez względu na posiadany wiek!
Zasady:
3 gry na 500pkt (nowy format skirmish)Bitwy na matach 90×90
Należy pamiętać o wydrukowaniu kart do formatu skirmish, do pobrania z: https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/52/ac/52ac3c8e-f20c-44c3-977a-f49a0d0eebb2/star_wars_legion_skirmish.pdf
Wejście w ramach cennika gralni Krolm
https://www.krolm.pl/cennik-opisNagrody:
Mieszki Złota (https://www.krolm.pl/mieszki-zlota)
Za każdego uczestnika Krolm dorzuca do puli 20 Mieszków Złota.
1 miejsce = 70% puli MZ
2 miejsce = 20% puli MZ
3 miejsce = 10% puli MZ
Ostatnie miejsce = -10MZ (ze swojego wirtualnego konta)
1MZ = 0,3złHarmonogram:
Rozpoczęcie godz. 12:00
Zakończenie godz. 17:00Limit miejsc: 18
Zapisy w dyskusji wydarzenia na FB

W poniedziałki prowadzona będzie nauka gry, podczas której Jan Stanisław Raszyński zaprezentuje Wam najróżniejsze bandy, z całego terytorium europy, i nie tylko!
Jeśli chcecie poprowadzić do boju bandy Wikingów, Normanów, Maurów, a nawet chrześcijańskich rycerzy zakonnych, jest to gra dla Was!
Pamiętajcie, że SAGA jest skirmishem, a więc Wasza banda nie będzie potrzebowała tak dużo modeli jak inne systemy historyczne! Do Boju!

Po kilku tygodniach przerwy wracamy do naszych FGBowych akademii SAGI!
Tym razem chcemy iść za Waszym głosem! Stąd też prosimy o informację w którą wersję SAGI najbardziej chcecie grać, i która wersja przyciągnie Was do nas?!
Jeśli chcecie zmierzyć się w czasach Wikingów, wziąć udział w łupieżczych rajdach, jeśli chcecie spalić wioskę, powiedzcie nam o tym!
Jeśli wolicie wraz z rycerskimi zakonami odzyskiwać panowanie nad ziemią świętą, albo stanąć po stronie Saracenów i odeprzeć europejczyków!
A może… to magia kusi Was najbardziej? Może to magiczne istoty i potężne bestie przyciągają Was najmocniej?
Dajcie nam proszę znać w jaką SAGĘ chcecie grać?
Nauki i pokazy poprowadzi znamy Wam Karol Siadul, który prowadził już u nas pokazy m.in. Hail Caesar!
Zapraszamy do FGB!

Serdecznie zapraszamy na cotygodniowe granie w grę figurkową Star Wars X-Wing.
Zapraszamy zarówno nowych graczy jak i starych wyjadaczy ;).
Zachęcamy do dołączenia do grupy, gdzie ekipa świetnych ludzi chętnie doradzi w każdym temacie związanym z grą.
https://web.facebook.com/groups/678823755482148/

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.
POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019
Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy ;)
Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop
ZASADY KAMPANII
1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.
2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.
3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.
4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.
5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.
6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów
7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy
8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa
ZASADY ARMII
1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .
ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz
1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

Zapraszamy na dzień z Age of Sigmar.
Podczas luźnych rozgrywek poznasz figurkową grę bitewną Warhammer Age of SIgmar, jej zasady, świat i dostępne frakcje.
Start spotkania: 17:00
Koniec: ok 19:30Limit: 18 osób
Dla posiadających swoją armię:
Stoły: 48″ x 48″
Format: 500 -1000 punktów.
Scenariusze:
Losowane przed każdą z dwóch rund, takie same dla wszystkich graczy.

Serdecznie zapraszamy na kolejną kampanię narracyjną połączoną z wyzwaniem malarskim osadzoną w świecie Age of Sigmar!
Opowieści z Niedwarfii to magiczna historia o podboju, klątwie i niespełnionej miłości, w której poprowadzicie rosnącą w siłę warbandę do imperialanych pałaców po koronę, łupy lub po prostu krew dla boga krwi, jednocześnie rywalizując z pozostałymi uczestnikami!
Zasady przygody czekają na was na naszej stronie informacyjnej:
https://fgb.club/opowiesci-z-niedwarfii

Wtorkowe wieczory w FGB przeznaczamy dla osób, które zaczynają swoją przygodę z bitewniakami i potrzebują pomocy ze stworzeniem swoich pierwszych rozpisek, lub szukają pomysłu jak i z czym zacząć kolejną figurkową przygodę.
Pokażemy wam najpopularniejsze narzędzia i strony, na których możecie przygotować rozpiski do systemów, w które u nas gramy.
Opowiemy wam o co chodzi z detachmentami, reliktami, traitami, selektorami, allies, realmami i wszelkimi innymi rzeczami, które na początku mogą nie być dla was oczywiste.
Świeżo upieczonym graczom Warhammera Underworlds pomożemy złożyć deck z dostępnych wam kart i doradzimy, którymi bandami uzupełnić swoją kolekcję, aby stworzyć lepsze złożenia.
Jeżeli zastanawiacie się nad nową armią lub warbandą, doradzimy wam ciekawe złożenie na małe punkty i doradzimy jak najekonomiczniej rozpocząć nową przygodę!
Wszystkie porady i wskazówki są oczywiście bezpłatne, prosimy jedynie o kontakt mailowy lub telefoniczny, abyśmy mogli się lepiej przygotować na wasze odwiedziny 🙂
Serdecznie zapraszamy na Sztabowe Rozkminy w FGB!

We wtorki zapraszamy na spotkanie z Warcry!
Tego dnia prowadzimy naukę gry w nasz najnowszy skirmish – jesteśmy do waszej dyspozycji w ciągu całego dnia, ale jak zawsze warto się zapowiedzieć na naszym fanpage lub telefonicznie :)
Nasze dwie klubowe armie są do waszej dyspozycji, ale jeżeli macie już swoje warbandy, poprowadzimy dla was pokaz z waszą ekipą!
Przez cały dzień obowiązuje darmowa rezerwacja na granie, przeznaczamy też jeden stół dla osób zjawiających się „z doskoku” i szukających przeciwników! :)
Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

Zapraszamy na dzień z Warhammer 40K.
Podczas luźnych rozgrywek poznasz figurkową grę bitewną Warhammer 40000, jej zasady, świat i dostępne frakcje.
Start spotkania: 17:00
Koniec: ok 19:30Limit: 18 osób
Dla posiadających swoją armię:
Wybór strony określamy poprzez roll-off, a nie kto wystawi ostatni znacznik.
Stoły: 48″ x 48″
Format: 500 -1000 punktów.
Scenariusze:
Losowane przed każdą z dwóch rund, takie same dla wszystkich graczy.First Strike zamiast First Blood – gracz, który w swojej I turze zlikwiduje jednostkę przeciwnika dostaje 1 VP.
Punktacja:
0 – 1 VP różnicy 10 : 10
2 – 3 VP różnicy 11 : 9
4 – 5 VP różnicy 12 : 8
6 – 7 VP różnicy 13 : 7
…..
20 + VP różnicy 20 : 0

Środy i czwartki w FGB dedykujemy na spotkania szkoleniowe i naukę gry w nasze najaktywniejsze systemy. One ułatwią wam szybkie i płynne dołączenie do naszych aktywnych społeczności graczy, rzucenie się w wir walki w naszych regularnie organizowanych ligach i turniejach!
W każdy z wieczorów jesteśmy do waszej dyspozycji i prowadzimy pokazy w jeden z wybranych systemów (osoba, która umówi się z nami jako pierwsza decyduje, pozostałe osoby dołączają jako współuczestnicy): Warhammer 40000, Age of Sigmar, Underworlds, Kill Team, Warcry, Bolt Action.
Spotkania dedykujemy w głównej mierze dla osób, które wcześniej nie grały w dany system lub wracają do niego po dłuższej przerwie do gry.
Graczy z podstawami gorąco zachęcamy do dołączenia do naszych lig, w których mogą nabrać doświadczenia w regularnych pojedynkach z klubowiczami, oraz umawiania się na luźne gry z przez naszą grupę 🙂
Do zobaczenia w Kuźni Bohaterów w FGB!

Dzień z Warhammerem 40,000 to najlepsza możliwa okazja by całkowicie zagłębić się w świecie najpopularniejszego bitewniaka!
Od 18 startujemy z nauką gry w Warhammera, na który zapraszamy wszystkich chętnych (prosimy o wcześniejszą rezerwację, mamy ograniczoną ilość miejsc).
W ciągu dnia prowadzimy również naukę gry w Kill Teama, na którą należy się wcześniej umówić z nami mailowo lub przez klubowy fanpage :)
W każdy czwartek obowiązywać będzie też darmowa rezerwacja miejsc!
Zapraszamy do FGB!

Środy i czwartki w FGB dedykujemy na spotkania szkoleniowe i naukę gry w nasze najaktywniejsze systemy. One ułatwią wam szybkie i płynne dołączenie do naszych aktywnych społeczności graczy, rzucenie się w wir walki w naszych regularnie organizowanych ligach i turniejach!
W każdy z wieczorów jesteśmy do waszej dyspozycji i prowadzimy pokazy w jeden z wybranych systemów (osoba, która umówi się z nami jako pierwsza decyduje, pozostałe osoby dołączają jako współuczestnicy): Warhammer 40000, Age of Sigmar, Underworlds, Kill Team, Warcry, Bolt Action.
Spotkania dedykujemy w głównej mierze dla osób, które wcześniej nie grały w dany system lub wracają do niego po dłuższej przerwie do gry.
Graczy z podstawami gorąco zachęcamy do dołączenia do naszych lig, w których mogą nabrać doświadczenia w regularnych pojedynkach z klubowiczami, oraz umawiania się na luźne gry z przez naszą grupę 🙂
Do zobaczenia w Kuźni Bohaterów w FGB!

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy
Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.
Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.
Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.
Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.
Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.
Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.
Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli :) Czwartek jest po prostu dniem bazowym ;)
Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:
Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

Często podpytujecie nas o pomoc w malowaniu i konwersjach modeli. Postanowiliśmy zorganizować cykliczne, PRAKTYCZNE spotkania, na których będziecie mogli zjawić się u nas z farbkami i modelami i dowiedzieć czegoś nowego!
Event będzie się odbywał w formie konsultacji – czyli będziemy pomagać wam z tym, nad czym akurat pracujecie (malowanie, składanie, magnesowanie, piny, przygotowanie podstawek, konwersje), ale możecie też odwiedzić nas i pomalować w towarzystwie i poobserwować innych przy pracy :) Nasz klubowy Michaszek na wszystkim nie zna, ale postara się pomóc ;)
W związku z rozmiarem stołu, przewidujemy około pięć miejsc na każde spotkanie, więc polecamy dać nam znać o planowanych odwiedzinach :)

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe
Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.
Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.
Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.
Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić
Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.
Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.
Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli :) Piątek jest po prostu dniem bazowym ;)
Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:
Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

Zgłoszenia:
Proszę o wysłanie zgłoszenia wraz z rozpiską w .txt i w formacie z 14 i 15 strony tego dokumentu: https://drive.google.com/file/d/1NrA9hT4L96AS0IaTkI9pvIYFWKAh_ROa/view?fbclid=IwAR25sILOo8yRsOXo4_u_PfOzOMpdWGNUtWjRzcHsuxO-bRJOR7of9RXIBfo na Sklep@fgb.clubGdzie: Sklep FGB, Żelazna 69a
Wejściówka: Karta klubowa lub 20zł, płatne na miejscu
Sędzia: El Imbryko
Ramówka:
Czas na grę: 2:30
zapisy 10:00 – 10:15
1 bitwa 10:15 – 12:45
2 bitwa 13:00 – 15:30
3 bitwa 15:45 – 18:00Kompozycja armii:
– Każdy z graczy ma do dyspozycji 1111 pkt
– maksymalnie 1 detachment
– maksymalnie dwa takie same datasheety nie-troops/transporter (tak jakby turniej był na <= 1000)
– armię budujemy na zasadach battle-forged, matched play
– FW dopuszczony, maksymalnie 250pkt
– jeśli frakcja ma kodeks to nie korzysta z jednostek i ekwipunku z indeksówHobbystyka:
+5DP na koniec turnieju, za całą armię pomalowaną, trzymającą się schematu i mającą oznaczenia oddziałówGeneral rules:
– gramy na zasadach 8 edycji, z uwzględnieniem wszystkich codexów, FAQ, Chapter Approved, Listy sędziowskiej, oraz FAQ ETC wydanych do dnia 20.12
– jeżeli armia posiada codex, nie może korzystać z ekwipunku i jednostek Indexach.
– obowiązuje podstawowy WYSIWYG, zakaz proxów
– Moce i warlord traity wyznaczamy wybierając nie losując.
– karty Maelstrom – tylko rulebookowe, z tą różnicą, że zamieniamy D3VP na 2VP, d6 na 4.
– zagramy na stołach 48×48 cali
– Gramy na zasady braku table tak jak na ETC
– Random Game Length: 6 tura na 3+, 7 tura na 4+
– Przed rozstawieniem znaczników możesz (nie musisz) odrzucić do 6 kart
– W trakcie gry można automatycznie odrzucić karty, której nie da się zrobić
– Można na koniec każdej swojej tury odrzucić jedną kartę
– gracz powinien posiadać zasady armii, z której korzysta w formie umożliwiającej przeciwnikowi i sędziemu zapoznanie się z nimi w sposób sprawny, ew. braki (czyli brak możliwości wglądu sędziego w treść zasady) rozpatrujemy, jakby danej zasady nie było
– Nieznajomość zasad jest uznawane jako oszustwo, i sędziowie będą rozpatrywali każdą sprawę indywidualnie
– od decyzji głównego sędziego nie można się odwołać, można dyskutować, ale awanturowanie się może grozić karnymi albo dyskwalifikacją
– wszystkie decyzje sędziego są oceną subiektywną
– o ile gracze nie dogadają się inaczej, wszystkie sytuacje sporne powinny być zgłaszane do sędziego
– jeżeli jakaś zasada nie ma jeszcze interpretacji to najlepiej się o nią dopytać przed grą, aby potem nie było problemów
– za każdą pełne 5 minut spóźnienia w oddaniu wyników- 5DP karnych, po 15 minutach wynik nie będzie przyjmowany
– jeżeli coś nie zostało uwzględnione w regulaminie sędziowie mogą w ciągu turnieju dodawać zapisy pozwalające rozwiązać sporną sytuacjęTereny:
– Tereny na stołach ustawiają sędziowie według map podanych przez ETC (w miarę możliwości), przed grą należy się upewnić, czy tereny nie są za bardzo przesunięte i je poprawić
Na turnieju używane są tylko trzy rodzaje terenów:
– ruiny mają zabite okna, drzwi i dziury na poziomie parteru- parter blokuje LoS. Nie można też wsadzać luf w okna itp. i strzelać w ten sposób.
– Lasy na dają -2 do szarży, nie blokują losa i jak ich piechota dotknie to ma cover, a nie piechota musi być w 50% podstawki w lesie by mieć cover.
– Żeby otrzymać cover od terenu wystarczy dotykać jakiejkolwiek jego części z tym że trzeba dalej spełniać warunki otrzymania covera (być piechotą, być zasłoniętym ponad 50% itd. wedle zasad odpowiednich typów modeli)Smaczki z ETC
1. Można zdejmować modele poza coverem, aby przy kolejnych rzutach mieć cover
2. Jeżeli unit nie może złapać coherency to nie może się ruszyć
3. Można strzelać do bohaterów z broni bez LoS-a jeżeli są najbliższym unitem
4. cover liczymy z całości modelu, czyli 50%+ modelu strzelającego musi widzieć 50%+ modelu do którego strzela aby nie miał covera
5. nie można używać Tactical Objectives z kodexuKolejność rzeczy przed bitwą:
– rzut na to kto umieszcza pierwszy objective marker
– gracze odrzucają karty z refined strategy
– wybór Warlord Traitów (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– wybór Psychic Powers (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– wydawanie command pointów na dodatkowe relikty (zaczyna gracz, który wybrał stronę)
– następnie gracze rozmieszczają objectivy na przemian, aż rozmieszczą wszystkie
– rzut na wybór strony
– gracz który nie wybierał strony wystawia się pierwszy
– gracz wybierający stronę wystawia się drugi
– gracz który wystawił się pierwszy decyduje kto będzie zaczynał I turę
– rzut na przejęcie inicjatywy
– vanguard moves itp.
– początek pierwszej rundyPunktacja:
Na wynik składają się 4 elementy:
a) Kill Pointy – co 1 KP różnicy – 1VP (do max 6)
b) Eternal War – zgodnie z zasadami misji
c) Tactical Objectives
d) First Strike, Linebreaker, Slay the Warlord za 1VP każde– ostateczny wynik obliczamy na zasadzie:
Różnica VP……………….wynik bitwy
0 ……………………………. 10 – 10
1-2 …………………………. 11 – 9
3-4 …………………………. 12 – 8
5-6 …………………………. 13 – 7
7-8 …………………………. 14 – 6
9-10 ……………………….. 15 – 5
11-12 ……………………… 16 – 4
13-14 ……………………… 17 – 3
15-16 ……………………… 18 – 2
17-18 ……………………… 19 – 1
19+ ………………………… 20 – 0Misje:
W każdej misji gramy używając 6ciu znaczników. Te znaczniki służą jednocześnie do misji Eternal War jak i Maelstrom of War
Gramy kolejno misje 3,4 i 6 z rulespacka ETC:
https://drive.google.com/open?id=18RA3_q…9WfR5LErEjŚwiąteczne zasady specjalne:
Jakieś może będą, a może nie ;)

Zapraszamy na spotkania z Dust 1947
ZASADY
1) Gramy na podręcznik główny do Dust 1947 wraz ze wszystkimi faq i erratami.
2) Gramy 3 bitwy po 6 rund, lub 2 godziny na grę
3) 100 punktów na złożenie armii 22 Grudnia
4) 50 punktów na złożenie armii 30 GrudniaSpotkania liczone do rankingu Krolma
Jeśli komuś brakuje modeli, to również piszcie, bo są osoby, które mogą się podzielić.
Limit miejsc 18 (Piszcie kiedy będziecie w dyskusji)

W poniedziałki prowadzona będzie nauka gry, podczas której Jan Stanisław Raszyński zaprezentuje Wam najróżniejsze bandy, z całego terytorium europy, i nie tylko!
Jeśli chcecie poprowadzić do boju bandy Wikingów, Normanów, Maurów, a nawet chrześcijańskich rycerzy zakonnych, jest to gra dla Was!
Pamiętajcie, że SAGA jest skirmishem, a więc Wasza banda nie będzie potrzebowała tak dużo modeli jak inne systemy historyczne! Do Boju!

Po kilku tygodniach przerwy wracamy do naszych FGBowych akademii SAGI!
Tym razem chcemy iść za Waszym głosem! Stąd też prosimy o informację w którą wersję SAGI najbardziej chcecie grać, i która wersja przyciągnie Was do nas?!
Jeśli chcecie zmierzyć się w czasach Wikingów, wziąć udział w łupieżczych rajdach, jeśli chcecie spalić wioskę, powiedzcie nam o tym!
Jeśli wolicie wraz z rycerskimi zakonami odzyskiwać panowanie nad ziemią świętą, albo stanąć po stronie Saracenów i odeprzeć europejczyków!
A może… to magia kusi Was najbardziej? Może to magiczne istoty i potężne bestie przyciągają Was najmocniej?
Dajcie nam proszę znać w jaką SAGĘ chcecie grać?
Nauki i pokazy poprowadzi znamy Wam Karol Siadul, który prowadził już u nas pokazy m.in. Hail Caesar!
Zapraszamy do FGB!

Serdecznie zapraszamy na cotygodniowe granie w grę figurkową Star Wars X-Wing.
Zapraszamy zarówno nowych graczy jak i starych wyjadaczy ;).
Zachęcamy do dołączenia do grupy, gdzie ekipa świetnych ludzi chętnie doradzi w każdym temacie związanym z grą.
https://web.facebook.com/groups/678823755482148/

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.
POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019
Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy ;)
Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop
ZASADY KAMPANII
1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.
2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.
3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.
4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.
5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.
6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów
7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy
8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa
ZASADY ARMII
1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .
ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz
1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

Zapraszamy na dzień z Age of Sigmar.
Podczas luźnych rozgrywek poznasz figurkową grę bitewną Warhammer Age of SIgmar, jej zasady, świat i dostępne frakcje.
Start spotkania: 17:00
Koniec: ok 19:30Limit: 18 osób
Dla posiadających swoją armię:
Stoły: 48″ x 48″
Format: 500 -1000 punktów.
Scenariusze:
Losowane przed każdą z dwóch rund, takie same dla wszystkich graczy.