Kalendarz

Cze
16
nie
2019
Gramy w Zew Cthulhu RPG
Cze 16@12:00 – 18:00
Gramy w Zew Cthulhu RPG

Zapraszamy wszystkich na sesję gry fabularnej Zew Cthulhu.

Nie ma znaczenia czy wiesz cokolwiek o RPGach – przyjdź i spędź z nami ciekawy wieczór.

System: Cthulhu 5.5

„Czyste rączki”

Dzisiaj żegnamy jednego z obywateli Assmouth – Miltona Wooda. Zamordowanego przez nieznanego sprawcę. Świeć Panie nad jego duszą.

Ph’nglui mglw’nafh Cthulhu R’lyeh wgah’nagl fhtagn

Czy są tu badacze tajemnic i łowcy mitów? Lubicie horror? Telenowele Klan? Jeśli tak, to tak przygoda jest dla was. Zapraszam was na scenariusz autorstwa Adriana „Eldora” Skowronia – „Czyste rączki”.

Limit graczy: 3 – 6

Startujemy o 12:00, należy przybyć trochę wcześniej
Gramy do ok 17:00.

Obowiązują zapisy komentarzem pod wydarzeniem.

Wpisowe:
16 zł w przedpłacie, w kasie sklepu lub przelewem na konto.
20 zł na miejscu w dniu wydarzenia.

Erpegie

Cze
17
pon
2019
Poniedziałki z SAGĄ w FGB!
Cze 17@13:00 – 21:00
Poniedziałki z SAGĄ w FGB!

W poniedziałki prowadzona będzie nauka gry, podczas której Jan Stanisław Raszyński zaprezentuje Wam najróżniejsze bandy, z całego terytorium europy, i nie tylko!

Jeśli chcecie poprowadzić do boju bandy Wikingów, Normanów, Maurów, a nawet chrześcijańskich rycerzy zakonnych, jest to gra dla Was!

Pamiętajcie, że SAGA jest skirmishem, a więc Wasza banda nie będzie potrzebowała tak dużo modeli jak inne systemy historyczne! Do Boju!

Figurkowe Gry Bitewne

I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Cze 17@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Liga Warhammer 40K. Edycja 3
Cze 17@17:00 – 20:00
Liga Warhammer 40K. Edycja 3

Zapraszamy na turniej 3 Edycji Ligii Warhammer 40K.

Na Ligę WH40K można się zapisać przez cały czas jej trwania.
Liga trwa od turnieju 29.04.2018, a kończy się turniejem 24.06.2018. Turnieje Ligi będą się odbywać co poniedziałek w stałych godzinach.

Zapisy na turniej: 16:30
Start turnieju: 17:00

Wpisowe: 15 zł

Limit: 22 osoby

Nagrody rozdajemy na koniec ligi 24 czerwca 2019 po turnieju.
Nagrody: bony sklepu ERPEGIE + ew. nagrody rzeczowe, zależnie od frekwencji.

Pozycje w punktacji będziemy obliczać biorąc pod uwagę najlepszych 6 gier danego gracza spośród 9 spotkań. Spotkania, na których się nie było dają automatycznie 0 punktów.

Czas gry: 50 min, proszę o rozgrywanie do parzystych rund. Będziemy bardzo pilnować czasu, za nieoddanie karty w terminie -5 dużych punktów dla obu graczy.

Format: 500 punktów.
W trakcie Ligi nie ma obowiązku grać tą samą armią co turniej.
Maksymalnie 1 detachment i 2 datasheet (nie dotyczy Troops), bez Lord of War.
Gramy na nowe zasady Bolterów i nowy Chapter Approved.
Dopuszczamy Indexy i modele z Forge World, tylko oryginalne modele lub wierne konwersje.

Wybór strony określamy poprzez roll-off, a nie kto wystawi ostatni znacznik.

Stoły: 48″ x 48″

Scenariusze:
1 Runda – Cut Off the Head z Chapter Approved 2018

2 Runda – Rozstawienie losowe, 3 karty co turę + różnica Kill Points (4 VP)

3 Runda – W pierwszej turze jedna karta, w każdej następnej tyle kart ile kontroluje się znaczników do maksymalnie 6 na ręce + różnica Kill points (4VP)

W pierwszej turze zawsze jest Night Fight, progresywny: powyżej 12″ -1 BS, powyżej 24″ -2 BS, itd.
Flary za 1 CP na fazę – niwelujesz karę za Night Fight dla 1 jednostki na flarę.

First Strike zamiast First Blood – gracz, który w swojej I turze zlikwiduje jednostkę przeciwnika dostaje 1 VP.

Punktacja:
0 – 1 VP różnicy 10 : 10
2 – 3 VP różnicy 11 : 9
4 – 5 VP różnicy 12 : 8
6 – 7 VP różnicy 13 : 7
…..
20 + VP różnicy 20 : 0

Dla przypomnienia! Na Karcie Turniejowej:
w rubryce VP wpisujemy zdobyte punkty zwycięstwa, np 33 : 27, swoje podkreślamy.
w rubryce Wynik wpisujemy zdobyte Duże Punkty (w tym przypadku 13 dla zwycięzcy, a 7 dla przegranego).

W trakcie turnieju oceniamy hobbystykę:
– sklejenie modeli: od 3 za pełny wysiwyg do -3 za niekompletne figurki
– malowanie całość armii: od 2 punktów przy pomalowanej całej armii do 0 za niepomalowaną
– jakość malowania armii: od 3 za ładnie pomalowaną armię do 0 za niepomalowaną, liczymy tylko gdy cała armia jest pomalowana
– podstawki: od 2 za podstawki pomalowane spójnie dla całej armii do 0 za niepomalowane lub nie na całej armii
– posiadane akcesoria: 1 czytelna rozpiska, 2 Codex (papierowy), 1 kostki i 1 miarka lub -2 za nieposiadanie któregokolwiek.

Erpegie

Cze
18
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Cze 18@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Cze
19
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Cze 19@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Liga po pracy w FGB! Maj-Czerwiec 2019!
Cze 19@13:00 – 21:00
Liga po pracy w FGB! Maj-Czerwiec 2019!

Nasz pierwszy sezon ligi w tym roku okazał się bardzo udany, w związku z tym serdecznie zapraszamy na kolejny dwumiesięczny sezon!

W co gramy:
1. Warhammer 40k (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
2. Age of Sigmar (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
3. Kill Team (rozpiski na 100 na ARENĘ)
4. Warhammer Unerworlds (best of three)
5. Saga (rozpiski na 6 punktów)

Zapisy:
1. W ramach karty klubowej (ważnej na maj 2019 lub dłużej) do dowolnej liczby lig.
2. W ramach karty srebrnej do jednej z lig (istnieje możliwość oddania kilku kart jako zapis do kilku lig).
W ramach wpisowego macie darmową rezerwację na wszystkie ligowe potyczki (wyjaśniamy, bo ostatnio pojawiły się takie pytania :)).
Zgłoszenie do ligi (wysłane na sklep@fgb.club lub na nasz klubowy fanpage) musi zawierać deklarację frakcji, którą będziecie grali (obowiązuje w ligach WH40k, AoS i Kill Team), ostateczny termin to 4 maja 2019!

Rozpiski:
Przygotowujecie przed każdą grą (można zmieniać armie pomiędzy grami), na jeden z podanych progów punktowych wybranych wspólnie z przeciwnikiem.
Dotyczy WH40k:
Wszystko musi być zgodne z wytycznymi ETC (s. 10):
https://drive.google.com/file/d/1OmsaOxyN-YpwVcHA5NnhhJP_s-ucujgJ/view?fbclid=IwAR2i8_M0U0jBHoscV1x914O9aCWwfUTaECG38boWzlS43BaB1J_nyrp0uDU

Parringi:
W pierwszej rundzie potyczek parringi wybierane są losowo. W kolejnych rundach wygrani grają z wygranymi, przegrani z przegranymi.
Istnieje możliwość rozegrania potyczki z wybranym graczem z ligi (za zgodą obu stron), co musi być zgłoszone najpóźniej dzień przed ogłoszeniem kolejnych parringów (1, 11, 21 każdego miesiąca).

Scenariusze (WH40k, AoS, Kill Team, Saga):
Bedą podawane równocześnie z parringami. W WH40k gramy wszystkie z Chapter Approved 2018.

Punktacja:
WH40k, Kill Team, Saga – różnice punktów zdobytych w czasie scenariusza dzielimy na pół, zwycięzca ma punkty dodawane do 10, przegrany odejmowane od 10 (maksymalny wynik to 0-20). W przypadku scenariuszy w których nie ma małych punktów w czasie gry, zwycięzca otrzymuje 17 punktów, przegrany 3.
AoS – 17-3 za Major Victory, 20-0 za Major Victory + Table, 12-8 za Minor Victory.
BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną armią.
Shadespire – 3 duże punkty za wygraną grę, 1 punkt za remis, 0 punktów za przegraną, dodatkowo gracze podają różnicę w Glory Pointsach po rozegranych grach.
BONUS: dodatkowy 1 duży punkt za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną ekipą.
WALKOWER – gracz którego przeciwnik odmówił umówienia się lub nie stawił się na potyczkę z własnej winy (brak czasu/żelazko na gazie/cokolwiek) otrzymuje 10+D6 punktów za tą grę (3 duże punkty i 2D6 glory w WH:U), osoba winna nierozegrania gry otrzymuje 0.
NIEROZEGRANE GRY- gracze którzy nie rozegrali potyczki w FGB do końca trwania ligi, otrzymują po 0 punktów.
Ważne!
Osoby które rozegrają ponad połowę gier poza FGB podając nam tylko wyniki, nie będą miały możliwości stawienia się na podium! Liga jest KLUBOWA! 🙂

Home Rules:
1. Większe modele (monstery, machiny kroczące) mogą atakować modele znajdujące się w zasięgu walca o podstawie obrysu podstawki modelu i wysokości „normalnie” złożonej figurki (nie wliczamy 10 warstw korka/skałek/ruin/innych pojazdów na których stoją ani celowo wyciągniętych do góry łapek/mieczy/pazurów/macek/itp.). Rzecz jasna modele atakowane, również mają zasięg do wspomnianego wcześniej walca na potrzeby wykonania kontry.
TL;DR – DUŻE ZABAWKI BIJO PO PIĘTRACH!
1. Znaczniki wystawiane w grach muszą znajdować się na poziomie 0 (w przypadku piętrowej scenerii).
2. WH40k – jeżeli szarżujesz na „piętro” na którym nie ma miejsca na postawienie modeli oddział liczy się jakby „stał w powietrzu” i może normalnie atakować. (Dla uproszczenia każe piętro to dodatkowe 3″ ruchu)
3. Dotyczy tylko Underworlds! Nie robimy rozpisek na starych Katophrane artefaktach.

Figurkowe Gry Bitewne

Cze
20
czw
2019
Czwartek z Warhammerem 40,000 w FGB!
Cze 20@13:00 – 21:00
Czwartek z Warhammerem 40,000 w FGB!

Dzień z Warhammerem 40,000 to najlepsza możliwa okazja by całkowicie zagłębić się w świecie najpopularniejszego bitewniaka!

Od 18 startujemy z nauką gry w Warhammera, na który zapraszamy wszystkich chętnych (prosimy o wcześniejszą rezerwację, mamy ograniczoną ilość miejsc).
W ciągu dnia prowadzimy również naukę gry w Kill Teama, na którą należy się wcześniej umówić z nami mailowo lub przez klubowy fanpage 🙂

W każdy czwartek obowiązywać będzie też darmowa rezerwacja miejsc!

Zapraszamy do FGB!

Figurkowe Gry Bitewne

Liga Age of Sigmar Edycja 3
Cze 20@17:00 – 20:00
Liga Age of Sigmar Edycja 3

Zapraszamy na turniej Ligi Age of Sigmar!

Na Ligę AoS można się zapisać przez cały czas jej trwania.
Liga trwa od turnieju 30.04.2019, a kończy się turniejem 27.06.2019. Turnieje Ligi będą się odbywać co czwartek w stałych godzinach. Wyjątkowo pierwszy turniej będzie we wtorek.

Zapisy: 16:30
Start: 17:00

Wpisowe: 15 zł

Nagrody rozdajemy na koniec ligi 27 czerwca 2019 po turnieju.
Nagrody: bony sklepu ERPEGIE + ew. nagrody rzeczowe, zależnie od frekwencji.

Limit: 22 osoby

Pozycje w punktacji będziemy obliczać biorąc pod uwagę najlepszych 6 gier danego gracza spośród 9 spotkań. Spotkania, na których się nie było dają automatycznie 0 punktów.

Czas gry: 50 min,
Będziemy bardzo pilnować czasu, za nieoddanie karty w terminie -5 dużych punktów dla obu graczy.

Gramy na Endless Spell.

Format: 500 punktów.
W trakcie Ligi nie ma obowiązku grać tą samą armią co spotkanie.
Leaders 1-4
Battleline 1+
Artillery 0-2
Behemoths 0
Other Units 0+
Allies 100

Stoły: 48″ x 48″

Battleplans:
1 Runda – Starstrike
2 Runda – Duality of Death (zamiast Behemoth scoruje też Artyleria)
3 Runda – Shifting Objectives

W trakcie turnieju oceniamy hobbystykę:
– sklejenie modeli: od 2 za pełny wysiwig do -3 za niekompletne figurki, -10 za proxy
– malowanie całość armii: od 2 punktów przy pomalowanej całej armii do -2 za niepomalowaną, podkład na całej armii to 1 punkt,
– jakość malowania armii: od 3 za ładnie pomalowaną armię do 0 za niepomalowaną, liczymy tylko gdy cała armia jest pomalowana
– podstawki: od 1 za podstawki pomalowane spójnie dla całej armii do -1 za niepomalowane lub nie na całej armii
– posiadane akcesoria: 1 czytelna rozpiska i Battletome (papierowy), 1 kostki i miarka lub -3 za nieposiadanie któregokolwiek.

Zmiany w zasadach:
Odległość między modelami mierzymy od podstawki do podstawki.
Podstawki powinny być w rozmiarze takim samym jak te z którymi model jest dostarczany przez producenta, ale mogą być kwadratowe lub okrągłe.

Erpegie

Spotkania przy planszy
Cze 20@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Cze
21
pt
2019
Piątkowy Kącik Porad Modelarskich w FGB!
Cze 21@13:00 – 21:00
Piątkowy Kącik Porad Modelarskich w FGB!

Często podpytujecie nas o pomoc w malowaniu i konwersjach modeli. Postanowiliśmy zorganizować cykliczne, PRAKTYCZNE spotkania, na których będziecie mogli zjawić się u nas z farbkami i modelami i dowiedzieć czegoś nowego!

Event będzie się odbywał w formie konsultacji – czyli będziemy pomagać wam z tym, nad czym akurat pracujecie (malowanie, składanie, magnesowanie, piny, przygotowanie podstawek, konwersje), ale możecie też odwiedzić nas i pomalować w towarzystwie i poobserwować innych przy pracy 🙂 Nasz klubowy Michaszek na wszystkim nie zna, ale postara się pomóc 😉

W związku z rozmiarem stołu, przewidujemy około pięć miejsc na każde spotkanie, więc polecamy dać nam znać o planowanych odwiedzinach 🙂

Figurkowe Gry Bitewne


Gry imprezowe wieloosobowe
Cze 21@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Cze
22
sob
2019
XVI Turniej Underworlds w FGB!
Cze 22@10:00 – 18:00
XVI Turniej Underworlds w FGB!

Ależ ten czas leci! To już szesnaste spotkanie z „szekspirem” w skromnych progach FGB, na które zapraszmy naszych klubowiczów, stałych bywalców i gości chcących poznać nowych przeciwników!

Zasady:

Zapisy: po oddaniu Karty Srebrnej lub posiadając ważną Kartą Klubową, zgłoszenia na adres sklep@fgb.club lub zapis przez aplikację Shadeglass

Talie: Turniej rozegramy na zasadach fixed deck, każdy gracz przychodzi z jedną drużyną i przypisanym do niej jednym deckiem
HOME RULE: Nie wpuszczamy z deckami na stare Katophrane artefakty 😉

Rozgrywka: Rozgrywamy cztery rundy, w każdej gramy best of three (do dwóch zwycięstw). Na rundę (czyli 2-3 gry z jednym przeciwnikiem) wyznaczamy 1 godzinę i 40 minut.
Przerwanie gry: Jeżeli na 5 minut przed końcem rundy gracze nie podali wyniku (będzie to oznajmiane wszystkim grającym), KAŻDY z graczy wykonuje jedną, ostatnią aktywację (niezależnie od ilości pozostałych aktywacji w turze, CHYBA że były to ostatnie aktywacje obu lub jednego z graczy, wtedy nie wykonują dodatkowych), punktują karty tak jakby był to „end phase” i podają wynik z obecnego stanu punktów.

Punktacja: Według oficjalnych wytycznych GW liczone przez Shadeglassa.
W przypadku nieparzystej liczby graczy (będziemy starali się tego uniknąć) osoba pauzująca dostaje 3 duże punkty i 8 Glory Points na plus.

FAQ: Na turnieju obowiązują wszystkie oficjalne FAQ wydane do 20 czerwca 2019!
Przypominamy o niedawno wprowadzonych banicjach i restrykcjach w kartach, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu decków!

Przebieg imprezy:
9:30-10:00 – Rejestracja uczestników (osoby spóźnione tracą możliwość udziału w turnieju), parowanie, kawa 🙂
10:00-11:40 – I runda
11:40-13:20 – II runda
13:20-14:00 – dłuższa przerwa
14:00-15:40 – III runda
15:40-17:20 – IV runda
17:20 – podsumowanie, rozdanie nagród

Limit graczy: 14 osób

Nagrody:
1. Kupon zniżkowy, Karta klubowa, fajna nagroda z pakietu GW.
2. Karta srebrna, fajna nagroda z pakietu GW.
3. Karta srebrna, fajna nagroda z pakietu GW.
Pozostali: Fajna nagroda z pakietu GW.
Dodatkowo wszyscy gracze otrzymają po dwie limitowane promo-karty 🙂

Figurkowe Gry Bitewne

YuGiOh! Nauka i Granie
Cze 22@12:00 – 18:00
YuGiOh! Nauka i Granie

Serdecznie zapraszamy na naukę gry Yu-Gi-Oh! TCG

Grajfer – Strefa Gier


Cze
23
nie
2019
Turniej lokalny KROLM – Hyperspace 23.06
Cze 23@11:50 – 17:00
Turniej lokalny KROLM - Hyperspace 23.06

KROLM, to lokal dla wszystkich chcących pograć w gry planszowe, poznać nowych graczy i mile spędzić czas przy kominku. Zapraszamy!

Zasady turnieju:

Format: Hyperspace
wpisowe: 10zł
limit miejsc: 18
Harmonogram:
11.50 – zapisy
12.10 – start 1 rundy
13.25 – start 2 rundy
14.40 – start 3 rundy
15.55 – start 4 rundy
17.05 – ogłoszenie zwycięzców, rozdanie nagród

Nagrody: wkrótce

Dodatkowe info:
– Gramy na oficjalnych playmatach FFG.
– Każdy gracz powinien mieć ze sobą wydrukowaną rozpiskę przy użyciu oficjalnej aplikacji oraz wszystkie elementy niezbędne do rozgrywki. 🙂

KROLM

Cze
24
pon
2019
Poniedziałki z SAGĄ w FGB!
Cze 24@13:00 – 21:00
Poniedziałki z SAGĄ w FGB!

W poniedziałki prowadzona będzie nauka gry, podczas której Jan Stanisław Raszyński zaprezentuje Wam najróżniejsze bandy, z całego terytorium europy, i nie tylko!

Jeśli chcecie poprowadzić do boju bandy Wikingów, Normanów, Maurów, a nawet chrześcijańskich rycerzy zakonnych, jest to gra dla Was!

Pamiętajcie, że SAGA jest skirmishem, a więc Wasza banda nie będzie potrzebowała tak dużo modeli jak inne systemy historyczne! Do Boju!

Figurkowe Gry Bitewne

I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Cze 24@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Liga Warhammer 40K. Edycja 3 – Finał
Cze 24@17:00 – 20:00
Liga Warhammer 40K. Edycja 3 - Finał

Zapraszamy na finałowy turniej 3 Edycji Ligii Warhammer 40K.

Na Ligę WH40K można się zapisać przez cały czas jej trwania.
Liga trwa od turnieju 29.04.2018, a kończy się turniejem 24.06.2018. Turnieje Ligi będą się odbywać co poniedziałek w stałych godzinach.

Zapisy na turniej: 16:30
Start turnieju: 17:00

Wpisowe: 15 zł

Limit: 22 osoby

Erpegie

Cze
25
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Cze 25@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Cze
26
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Cze 26@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Liga po pracy w FGB! Maj-Czerwiec 2019!
Cze 26@13:00 – 21:00
Liga po pracy w FGB! Maj-Czerwiec 2019!

Nasz pierwszy sezon ligi w tym roku okazał się bardzo udany, w związku z tym serdecznie zapraszamy na kolejny dwumiesięczny sezon!

W co gramy:
1. Warhammer 40k (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
2. Age of Sigmar (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
3. Kill Team (rozpiski na 100 na ARENĘ)
4. Warhammer Unerworlds (best of three)
5. Saga (rozpiski na 6 punktów)

Zapisy:
1. W ramach karty klubowej (ważnej na maj 2019 lub dłużej) do dowolnej liczby lig.
2. W ramach karty srebrnej do jednej z lig (istnieje możliwość oddania kilku kart jako zapis do kilku lig).
W ramach wpisowego macie darmową rezerwację na wszystkie ligowe potyczki (wyjaśniamy, bo ostatnio pojawiły się takie pytania :)).
Zgłoszenie do ligi (wysłane na sklep@fgb.club lub na nasz klubowy fanpage) musi zawierać deklarację frakcji, którą będziecie grali (obowiązuje w ligach WH40k, AoS i Kill Team), ostateczny termin to 4 maja 2019!

Rozpiski:
Przygotowujecie przed każdą grą (można zmieniać armie pomiędzy grami), na jeden z podanych progów punktowych wybranych wspólnie z przeciwnikiem.
Dotyczy WH40k:
Wszystko musi być zgodne z wytycznymi ETC (s. 10):
https://drive.google.com/file/d/1OmsaOxyN-YpwVcHA5NnhhJP_s-ucujgJ/view?fbclid=IwAR2i8_M0U0jBHoscV1x914O9aCWwfUTaECG38boWzlS43BaB1J_nyrp0uDU

Parringi:
W pierwszej rundzie potyczek parringi wybierane są losowo. W kolejnych rundach wygrani grają z wygranymi, przegrani z przegranymi.
Istnieje możliwość rozegrania potyczki z wybranym graczem z ligi (za zgodą obu stron), co musi być zgłoszone najpóźniej dzień przed ogłoszeniem kolejnych parringów (1, 11, 21 każdego miesiąca).

Scenariusze (WH40k, AoS, Kill Team, Saga):
Bedą podawane równocześnie z parringami. W WH40k gramy wszystkie z Chapter Approved 2018.

Punktacja:
WH40k, Kill Team, Saga – różnice punktów zdobytych w czasie scenariusza dzielimy na pół, zwycięzca ma punkty dodawane do 10, przegrany odejmowane od 10 (maksymalny wynik to 0-20). W przypadku scenariuszy w których nie ma małych punktów w czasie gry, zwycięzca otrzymuje 17 punktów, przegrany 3.
AoS – 17-3 za Major Victory, 20-0 za Major Victory + Table, 12-8 za Minor Victory.
BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną armią.
Shadespire – 3 duże punkty za wygraną grę, 1 punkt za remis, 0 punktów za przegraną, dodatkowo gracze podają różnicę w Glory Pointsach po rozegranych grach.
BONUS: dodatkowy 1 duży punkt za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną ekipą.
WALKOWER – gracz którego przeciwnik odmówił umówienia się lub nie stawił się na potyczkę z własnej winy (brak czasu/żelazko na gazie/cokolwiek) otrzymuje 10+D6 punktów za tą grę (3 duże punkty i 2D6 glory w WH:U), osoba winna nierozegrania gry otrzymuje 0.
NIEROZEGRANE GRY- gracze którzy nie rozegrali potyczki w FGB do końca trwania ligi, otrzymują po 0 punktów.
Ważne!
Osoby które rozegrają ponad połowę gier poza FGB podając nam tylko wyniki, nie będą miały możliwości stawienia się na podium! Liga jest KLUBOWA! 🙂

Home Rules:
1. Większe modele (monstery, machiny kroczące) mogą atakować modele znajdujące się w zasięgu walca o podstawie obrysu podstawki modelu i wysokości „normalnie” złożonej figurki (nie wliczamy 10 warstw korka/skałek/ruin/innych pojazdów na których stoją ani celowo wyciągniętych do góry łapek/mieczy/pazurów/macek/itp.). Rzecz jasna modele atakowane, również mają zasięg do wspomnianego wcześniej walca na potrzeby wykonania kontry.
TL;DR – DUŻE ZABAWKI BIJO PO PIĘTRACH!
1. Znaczniki wystawiane w grach muszą znajdować się na poziomie 0 (w przypadku piętrowej scenerii).
2. WH40k – jeżeli szarżujesz na „piętro” na którym nie ma miejsca na postawienie modeli oddział liczy się jakby „stał w powietrzu” i może normalnie atakować. (Dla uproszczenia każe piętro to dodatkowe 3″ ruchu)
3. Dotyczy tylko Underworlds! Nie robimy rozpisek na starych Katophrane artefaktach.

Figurkowe Gry Bitewne

Turniej Lokalny KROLM – Hyperspace –
Cze 26@16:50 – 20:30
Turniej Lokalny KROLM - Hyperspace -

Format: Hyperspace
Wpisowe – 10zł
Limit miejsc – 20.
Nagrody: attack run kit 4 + dodatkowe nagrody z różności deluxe wave kitu 1 i 2

Harmonogram:
16.30 – zapisy
17.05 – start 1 rundy
18.10 – start 2 rundy
19.15 – start 3 rundy
20.20 – ogłoszenie zwycięzców, rozdanie nagród

Dodatkowe info:
– Gramy na oficjalnych playmatach FFG.
– Każdy gracz powinien mieć ze sobą wydrukowaną rozpiskę przy użyciu oficjalnej aplikacji oraz wszystkie elementy niezbędne do rozgrywki. 🙂

KROLM

Cze
27
czw
2019
Czwartek z Warhammerem 40,000 w FGB!
Cze 27@13:00 – 21:00
Czwartek z Warhammerem 40,000 w FGB!

Dzień z Warhammerem 40,000 to najlepsza możliwa okazja by całkowicie zagłębić się w świecie najpopularniejszego bitewniaka!

Od 18 startujemy z nauką gry w Warhammera, na który zapraszamy wszystkich chętnych (prosimy o wcześniejszą rezerwację, mamy ograniczoną ilość miejsc).
W ciągu dnia prowadzimy również naukę gry w Kill Teama, na którą należy się wcześniej umówić z nami mailowo lub przez klubowy fanpage 🙂

W każdy czwartek obowiązywać będzie też darmowa rezerwacja miejsc!

Zapraszamy do FGB!

Figurkowe Gry Bitewne

Liga Age of Sigmar Edycja 3 – Finał
Cze 27@17:00 – 20:00
Liga Age of Sigmar Edycja 3 - Finał

Zapraszamy na turniej Ligi Age of Sigmar!

Na Ligę AoS można się zapisać przez cały czas jej trwania.
Liga trwa od turnieju 30.04.2019, a kończy się turniejem 27.06.2019. Turnieje Ligi będą się odbywać co czwartek w stałych godzinach. Wyjątkowo pierwszy turniej będzie we wtorek.

Zapisy: 16:30
Start: 17:00

Wpisowe: 15 zł

Nagrody rozdajemy na koniec ligi 27 czerwca 2019 po turnieju.
Nagrody: bony sklepu ERPEGIE + ew. nagrody rzeczowe, zależnie od frekwencji.

Limit: 22 osoby

Pozycje w punktacji będziemy obliczać biorąc pod uwagę najlepszych 6 gier danego gracza spośród 9 spotkań. Spotkania, na których się nie było dają automatycznie 0 punktów.

Czas gry: 50 min,
Będziemy bardzo pilnować czasu, za nieoddanie karty w terminie -5 dużych punktów dla obu graczy.

Gramy na Endless Spell.

Format: 500 punktów.
W trakcie Ligi nie ma obowiązku grać tą samą armią co spotkanie.
Leaders 1-4
Battleline 1+
Artillery 0-2
Behemoths 0
Other Units 0+
Allies 100

Stoły: 48″ x 48″

Battleplans:
1 Runda – Duality of Death (zamiast Behemoth scorują też Monster)
2 Runda – Focal Points
3 Runda – Shifting Objectives

W trakcie turnieju oceniamy hobbystykę:
– sklejenie modeli: od 2 za pełny wysiwig do -3 za niekompletne figurki, -10 za proxy
– malowanie całość armii: od 2 punktów przy pomalowanej całej armii do -2 za niepomalowaną, podkład na całej armii to 1 punkt,
– jakość malowania armii: od 3 za ładnie pomalowaną armię do 0 za niepomalowaną, liczymy tylko gdy cała armia jest pomalowana
– podstawki: od 1 za podstawki pomalowane spójnie dla całej armii do -1 za niepomalowane lub nie na całej armii
– posiadane akcesoria: 1 czytelna rozpiska i Battletome (papierowy), 1 kostki i miarka lub -3 za nieposiadanie któregokolwiek.

Zmiany w zasadach:
Odległość między modelami mierzymy od podstawki do podstawki.
Podstawki powinny być w rozmiarze takim samym jak te z którymi model jest dostarczany przez producenta, ale mogą być kwadratowe lub okrągłe.

Erpegie

Spotkania przy planszy
Cze 27@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Cze
28
pt
2019
Piątkowy Kącik Porad Modelarskich w FGB!
Cze 28@13:00 – 21:00
Piątkowy Kącik Porad Modelarskich w FGB!

Często podpytujecie nas o pomoc w malowaniu i konwersjach modeli. Postanowiliśmy zorganizować cykliczne, PRAKTYCZNE spotkania, na których będziecie mogli zjawić się u nas z farbkami i modelami i dowiedzieć czegoś nowego!

Event będzie się odbywał w formie konsultacji – czyli będziemy pomagać wam z tym, nad czym akurat pracujecie (malowanie, składanie, magnesowanie, piny, przygotowanie podstawek, konwersje), ale możecie też odwiedzić nas i pomalować w towarzystwie i poobserwować innych przy pracy 🙂 Nasz klubowy Michaszek na wszystkim nie zna, ale postara się pomóc 😉

W związku z rozmiarem stołu, przewidujemy około pięć miejsc na każde spotkanie, więc polecamy dać nam znać o planowanych odwiedzinach 🙂

Figurkowe Gry Bitewne


Gry imprezowe wieloosobowe
Cze 28@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Cze
29
sob
2019
Czerwcowy turniej KIll Teama w FGB!
Cze 29@10:00 – 18:00
Czerwcowy turniej KIll Teama w FGB!

Kill Team po raz kolejny atakuje w wydaniu turniejowym, tym razem razem ze wsparciem Elit!

Uczestnicy przychodzą z przygotowaną drużyną na 150 punktów (z czego MINIMUM 30 musi być wydane na modele ze slotu Elites – nie dotyczy GSC, Harlequinów, Rogue Traderów, Gellerpoxów i Servants of Abbys) na zasadach Matched Play w Arenkę, gramy jedną ekipą cały turniej.
Scenariusze będą podawane na bieżąco w czasie turnieju.

Punktacja:
Finalny wynik starcia – ilość punktów uzyskanych z głównej strategii i trzech wybranych misji pobocznych. Nie liczymy różnicy punktów.
BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów za rozegranie turnieju w pełni pomalowaną ekipą.

WALKOWER/PAUZA – gracz który jest zmuszony pauzować, lub którego przeciwnik zrezygnował z gry otrzymuje 8+D6 punktów za tą grę, osoba winna nierozegrania gry otrzymuje 0.

Nagrody:
MEDALE! Karta klubowa, karty srebrne, gadżety z pakietu eventowego.

Plan dnia:
11:00 – 12:30 – 1 runda
12:30 – 14:00 – 2 runda
14:00 – 14:30 – przerwa dłuższa
14:30 – 16:00 – 3 runda
16:00 – 17:30 – 4 runda
(jeżeli będzie szło sprawniej, jest szansa że zagramy więcej)

LIMIT MIEJSC: 14

Zgłoszenia:
Mailowo na sklep@fgb.club lub bezpośrednio do jednego z dwóch FGBowych minionków.

Wpisowe:
Ważna karta klubowa lub karta srebrna.

Wymagania:
WYSIWYG – zgodność wyposażenia z bitsami na modelu – wymagane u wszystkich graczy dla wygody.
Malowanie – nie wymagane, ale mile widziane 🙂

Figurkowe Gry Bitewne

YuGiOh! Nauka i Granie
Cze 29@12:00 – 18:00
YuGiOh! Nauka i Granie

Serdecznie zapraszamy na naukę gry Yu-Gi-Oh! TCG

Grajfer – Strefa Gier


Historie z Cierniowego Zajazdu- larp Changelinga
Cze 29@15:15 – 22:00
Historie z Cierniowego Zajazdu- larp Changelinga

“Niektórzy uznają cykl pór roku za ideał. Cztery potężne siły dzielą równo czas pomiędzy sobą. Podział ten symbolizuje harmonię, stałość i odwieczną rutynę narzuconą na nas jakby z góry.”

W Cierniowym Zajeździe, specyficznym miejscu trwają przygotowania. Wierne sługi zamieniają kolorowe plakaty na malowidła z legend i bajek; znika i scena klubu nocnego, przemieniona w salę bankietową; zaś bar nocny ustępuje wspaniałemu stołowi bankietowemu.

To co za dnia przypominało klub nocny śmiertelników stało się teraz bajkowym pałacem, który choć trochę próbuje udawać Arkadyjskie dwory. Wszystko to przez tradycję tak stałą i niezmienną jak cykl pór roku. Mowa tu o wyborze dworu, który będzie pełnił władzę w mieście przez najbliższy rok.

Pomiędzy pięknymi naczyniami skrywają się intrygi; spod dywanu próbują uciec zepchnięte tam niegdyś urazy, a atmosfera miłej uroczystości dusi się pod ciężarem rosnącej frustracji i apetytów na władzę…

“Niektórzy nazywają cykl pór roku harmonią; towarzyską umową czterech sił; Ja tu widzę wyłącznie walkę odwiecznych rywali, którzy pragną wygrać za wszelką cenę…

…taka już natura ludzi, a changelingów tym bardziej…”

Czym jest Changeling?

Changeling to jedna z Domen Świata Mroku, takich jak Wampir czy Wilkołak. Tu jednak bohaterowie, czyli tytułowi odmieńcy są ludźmi porwanymi przez Elfy, znane jako Fae do baśniowej krainy Arkadii, którym udało się z niej uciec. Ich ciała i dusze zostały rozdarte pomiędzy światem ludzi i baśni. Z tego powodu zostali przemienieni w bajkowe istoty takie jak choćby gnomy, fauny czy smoki.

Gdański Klub Fantastyki, Koło Entuzjastów Fantastyki i RPG oraz Cierniogon zapraszają serdecznie na larpa w klimatach Changelinga. Wydarzenie odbędzie się 29.06 w Klubie Osiedlowym Maciuś I na Przymorzu (Opolska 2, Gdańsk). Gra przeznaczona jest dla osób od 15. roku życia.
Autorami larpa są:
Agata ‚Guma’ Gumowska
Łukasz ‚Hans’ Smurzyński
Michał ‚Strzała’ Strzała

Zapisy:
Zapisy odbywać się będą poprzez formularz zgłoszeniowy, który pojawi się na wydarzeniu.
Pierwsza część zapisów, przeznaczona dla członków GKFu i KEFIRu, rozpocznie się 13.05 i potrwa do 18.05.
Druga część zapisów jest przeznaczona dla osób niezrzeszonych i potrwa od 19.05 do 01.06
Lista osób przyjętych na larpa zostanie ogłoszona 04.06.
Link do formularza zgłoszeniowego: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSd5-PzluJbQ4GgEstpVwXgAjKsafEU0dBDdeY5N7vee-3hyVg/viewform?usp=sf_link

Koszt:
Ze względu na koszty scenografii i poczęstunku, wstęp na wydarzenie kosztuje 25 zł (płatne przed larpem, na konto bankowe podane w mailu potwierdzającym dostanie się na listę graczy)

Kontakt:
Wszelkie pytania czy uwagi prosimy zgłaszać na adres mailowy:
-odnośnie organizacji- cierniogon@gmail.com
-odnośnie samego larpa- lksm@onet.pl

Źródło grafiki:https://www.behance.net/gallery/33923186/GAIA

Cierniogon