Kalendarz

Kwi
25
czw
2019
Luźne granie w Pauper MTG
Kwi 25@17:00 – 19:50
Luźne granie w Pauper MTG

Luźne granie w Pauper MTG w ERPEGIE!

Jak co czwartek, rozgrywamy „przyjazny-dla-każdego-turniej-bardzo-casual” w formacie Pauper.

Format: Pauper (legalność MTGO)
Wpisowe: 10 zł do puli
Nagrody: 1 Booster do puli od gracza (redraft wg miejsca w turnieju) + promo card dla najlepszych X graczy*
Czas trwania: 17:00-20:00**
Rundy: 3-4 (40min+5min na ew. terminację), niezależnie od ilości osób

Zachęcamy zarówno do uczestnictwa, jak i przyjścia w roli obserwatora. Zawsze chętnie opowiemy o graniu w Magic: The Gathering, formacie Pauper, czy turnieju samym w sobie.
Celem jest dobra zabawa i zebranie jak największej ilości ludzi, którzy dołączą do grona Pauperowych graczy. Dlatego zapraszamy wszystkich zainteresowanych – nawet jeśli wasz deck nie jest w pełni skompletowany, lub nie macie go w ogóle!

* Szczegóły każdorazowo ustalamy wspólnie na miejscu, tuż przed rozpoczęciem turnieju (e.g. przy ponad 16 uczestnikach, czterorundowy turniej nie wyłoni jednoznacznego zwycięzcy, co może spowodować zmianę sposobu podziału nagród, by nikt nie poczuł się pokrzywdzony)
** Jeśli zawczasu zapiszesz się na wydarzenie, masz szansę dołączyć po godzinie rozpoczęcia. Pamiętaj jednak, że powyżej 15 minut nieobecności, osoba zarejestrowana automatycznie przegrywa pierwszą grę, a powyżej 30 minut: rundę.

F.A.Q:
Q: Czy mój deck jest legalny?
A: Sprawdź karty na tej liście: https://scryfall.com/search?as=grid&order=name&q=f%3Apauper

Q: Jak bardzo doświadczonym graczem powinienem być, by móc grać w tym turnieju?
A: Nie jest wymagane duże doświadczenie, ani perfekcyjna znajomość wszystkich zasad MTG – ale ponieważ mamy ograniczony czas na wykonanie 4 rund, zalecany jest „poziom ogrania” pozwalający na przeprowadzenie płynnej rozgrywki.

Q: Co jeśli chciałbym zagrać, ale moja talia nie jest kompletna?
A: Nie chcemy żeby ktoś musiał zrezygnować z gry tylko dlatego, że nie udało mu się zebrać decka na czas, dlatego dopuszczamy dowolną ilość proxów! (zastępników oryginalnych kart)

Warunki:
– prox musi być czytelny i zawierać wszystkie kluczowe informacje o karcie (preferowany wydruk w skali 1:1 w dobrej jakości)
– karta sproxowana nie może być w żaden sposób odróźnialna od reszty, gdy znajduje się w potasowanym decku

Q: A jeśli nie mam decka w formacie w ogóle?
A: Prawdopodobnie jest kilka osób, które mają więcej niż 1 deck i mogą go użyczyć na czas turnieju. Spytaj w komentarzach pod tym wydarzeniem!

Erpegie

Spotkania przy planszy
Kwi 25@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Kwi
26
pt
2019
Liga po pracy w FGB! Marzec-kwiecień 2019!
Kwi 26@13:00 – 21:00
Liga po pracy w FGB! Marzec-kwiecień 2019!

Nasz pierwszy sezon ligi w tym roku okazał się bardzo udany, w związku z tym serdecznie zapraszamy na kolejny dwumiesięczny sezon!

W co gramy:
1. Warhammer 40k (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
2. Age of Sigmar (rozpiski na 1000 lub 2000 pkt)
3. Kill Team (rozpiski na 100 pkt lub 200 pkt z Commanderami)
4. Warhammer Unerworlds (best of three)

Zapisy:
1. W ramach karty klubowej (ważnej na marzec 2019 lub dłużej) do dowolnej liczby lig.
2. W ramach karty srebrnej do jednej z lig (istnieje możliwość oddania kilku kart jako zapis do kilku lig).
W ramach wpisowego macie darmową rezerwację na wszystkie ligowe potyczki (wyjaśniamy, bo ostatnio pojawiły się takie pytania :)).
Zgłoszenie do ligi (wysłane na sklep@fgb.club lub na nasz klubowy fanpage) musi zawierać deklarację frakcji, którą będziecie grali (obowiązuje w ligach WH40k, AoS i Kill Team), ostateczny termin to 1 marca 2019!

Rozpiski::
Przygotowujecie przed każdą grą, na jeden z progów punktowych podanych wybranych wspólnie z przeciwnikiem. Wszystko musi mieć minimum jeden wspólny Keyword (nie liczy się IMPERIUM, CHAOS, AELDARI, XENOS) więc żadnych mixów. Nie dopuszczone są także INDEXowe buildy i jednostki. Nie ma konieczności wysyłania ich do weryfikacji, ale w przypadku pytań lub wątpliwości, służymy pomocą i oceną sytuacji 🙂

Parringi:
W pierwszej rundzie potyczek parringi wybierane są losowo. W kolejnych rundach wygrani grają z wygranymi, przegrani z przegranymi.
Istnieje możliwość rozegrania potyczki z wybranym graczem z ligi (za zgodą obu stron), co musi być zgłoszone najpóźniej dzień przed ogłoszeniem kolejnych parringów (1, 11, 21 każdego miesiąca).

Scenariusze (WH40k, AoS, Kill Team):
Bedą podawane równocześnie z parringami. W WH40k gramy wszystkie z Chapter Approved 2018.

Punktacja:
WH40k, AoS, Kill Team – różnice punktów zdobytych w czasie scenariusza dzielimy na pół, zwycięzca ma punkty dodawane do 10, przegrany odejmowane od 10 (maksymalny wynik to 0-20). W przypadku scenariuszy w których nie ma małych punktów w czasie gry, zwycięzca otrzymuje 17 punktów, przegrany 3.
BONUS: dodatkowe 5 dużych punktów za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną armią.
Shadespire – 3 duże punkty za wygraną grę, 1 punkt za remis, 0 punktów za przegraną, dodatkowo gracze podają różnicę w Glory Pointsach po rozegranych grach.
BONUS: dodatkowy 1 duży punkt za rozegranie potyczki w pełni pomalowaną ekipą.
WALKOWER – gracz którego przeciwnik odmówił umówienia się lub nie stawił się na potyczkę z własnej winy (brak czasu/żelazko na gazie/cokolwiek) otrzymuje 10+D6 punktów za tą grę (3 duże punkty i 2D6 glory w WH:U), osoba winna nierozegrania gry otrzymuje 0.
NIEROZEGRANE GRY- gracze którzy nie rozegrali potyczki w FGB do końca trwania ligi, otrzymują po 0 punktów.

Home Rules:
1. Większe modele (monstery, machiny kroczące) mogą atakować modele znajdujące się w zasięgu walca o podstawie obrysu podstawki modelu i wysokości „normalnie” złożonej figurki (nie wliczamy 10 warstw korka/skałek/ruin/innych pojazdów na których stoją ani celowo wyciągniętych do góry łapek/mieczy/pazurów/macek/itp.). Rzecz jasna modele atakowane, również mają zasięg do wspomnianego wcześniej walca na potrzeby wykonania kontry.
TL;DR – DUŻE ZABAWKI BIJO PO PIĘTRACH!
2. Znaczniki wystawiane w grach muszą znajdować się na poziomie 0 (w przypadku piętrowej scenerii).
3. Dotyczy tylko WH40k! W przypadku piętrowej scenerii, cały obrys ruin/budynku na poziomie 0 liczymy jako ściany – znajdujące się tam modele liczymy jako poza jakimkolwiek Line of Sight (bronie to ignorujące nadal działają, czary działają jeżeli Psyker jest w tej samej ruinie, szarżowanie nie wymaga LoSa).
4. WH40k – jeżeli szarżujesz na „piętro” na którym nie ma miejsca na postawienie modeli oddział liczy się jakby „stał w powietrzu” i może normalnie atakować. (Dla uproszczenia każe piętro to dodatkowe 3″ ruchu)
5. Dotyczy tylko Underworlds! Nie robimy rozpisek na starych Katophrane artefaktach.

Figurkowe Gry Bitewne

Gry imprezowe wieloosobowe
Kwi 26@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Kwi
27
sob
2019
XIV Turniej Shadespire w FGB!
Kwi 27@10:00 – 18:00
XIV Turniej Shadespire w FGB!

Nie zwalniamy tempa i zapraszamy na kolejny turniej Warhammera Underworlds w skromnych progach FGB! Przygotujcie swoje modele i talie, i poślijcie przeciwko innym klubowiczom i zacnym gościom!

Zasady:

Zapisy: po oddaniu Karty Srebrnej lub posiadając ważną Kartą Klubową, zgłoszenia na adres sklep@fgb.club

Talie: Turniej rozegramy na zasadach fixed deck (czyli jedna talia do jednej drużyny), ale można przygotować do trzech różnych drużyn (np. Stormcast, Gobliny, Skaveny).
HOME RULE: Nie wpuszczamy z deckami na stare Katophrane artefakty 😉

Rozgrywka: Rozgrywamy trzy rundy, w każdej gramy best of three (do dwóch zwycięstw). Na rundę (czyli 2-3 gry z jednym przeciwnikiem) wyznaczamy 1 godzinę i 40 minut.
Przerwanie gry: Jeżeli na 5 minut przed końcem rundy gracze nie podali wyniku (będzie to oznajmiane wszystkim grającym), KAŻDY z graczy wykonuje jedną, ostatnią aktywację (niezależnie od ilości pozostałych aktywacji w turze, CHYBA że były to ostatnie aktywacje obu lub jednego z graczy, wtedy nie wykonują dodatkowych), punktują karty tak jakby był to „end phase” i podają wynik z obecnego stanu punktów.

Punktacja: Według oficjalnych wytycznych GW. Za wygraną z danym przeciwnikiem otrzymujemy 3 duże punkty, za remis (czyli po jednej wygranej dla gracza, remis w trzeciej i równa ilość Glory Pointów) 1 duży punkt, przegrana 0 dużych punktów. Po każdej grze podajemy również różnice w Glory Pointsach po wszystkich zagranych grach. W przypadku nieparzystej liczby graczy (będziemy starali się tego uniknąć) osoba pauzująca dostaje 3 duże punkty i 2D6 Glory Points na plus.

FAQ: Na turnieju obowiązują wszystkie oficjalne FAQ wydane do 25 kwietnia 2019!
Przypominamy o niedawno wprowadzonych banicjach i restrykcjach w kartach, które należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu decków!

Przebieg imprezy:
9:30-10:00 – Rejestracja uczestników (osoby spóźnione tracą możliwość udziału w turnieju), parowanie, kawa 🙂
10:00-11:40 – I runda
11:40-13:20 – II runda
13:20-14:00 – dłuższa przerwa
14:00-15:20 – III runda
15:20-17:00 – IV runda
17:00 – podsumowanie, rozdanie nagród
Jeżeli wszystko będzie szło sprawnie i gracze wyrażą chęć, dodamy jeszcze jedną rundę.

Nagrody:
1. Kupon zniżkowy, Karta klubowa, fajna nagroda z pakietu GW.
2. Karta srebrna, fajna nagroda z pakietu GW.
3. Karta srebrna, fajna nagroda z pakietu GW.
Pozostali: Fajna nagroda z pakietu GW.
Dodatkowo wszyscy gracze otrzymają po dwie limitowane promo-karty 🙂

Figurkowe Gry Bitewne

Luźne granie w KeyForge
Kwi 27@14:00 – 18:00
Luźne granie w KeyForge

Zapraszamy na luźne granie w KeyForge!

Start: 14:00

Zachęcamy zarówno do uczestnictwa, jak i przyjścia w roli obserwatora. Zawsze chętnie opowiemy o graniu w KeyForge.

Jeśli będą chętni to zorganizujemy mały turniej:

Wpisowe: 15 zł

Format: Archon, gramy do 1 zwycięstwa
szczegóły formatu – https://op.keyforgegame.com/en/

Czas na rundę: 45 minut. 3 rundy przy 4-8 graczach, 4 rundy gdy będzie 9 i więcej graczy.
3 punkty za zwycięstwo lub 1 punkt za remis.

Nagrody:
zależne od frekwencji

Erpegie

Turniej Pokemon TCG
Kwi 27@14:00 – 17:30
Turniej Pokemon TCG

Zapraszamy na turniej Pokemon TCG.

Zapisy: 13:30 – 14:00
Start turnieju: 14:00

Wpisowe: 16 zł, w całości przeznaczone na nagrody

Nagrody: 1 Booster do puli od gracza, redraft.

Format: Standard

Turniej sankcjonowany,. ligowy.

Erpegie

Kwi
29
pon
2019
I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Kwi 29@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Kwi
30
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Kwi 30@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Maj
1
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Maj 1@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Maj
2
czw
2019
Spotkania przy planszy
Maj 2@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
3
pt
2019
Gry imprezowe wieloosobowe
Maj 3@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
6
pon
2019
I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Maj 6@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Maj
7
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Maj 7@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Maj
8
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Maj 8@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Maj
9
czw
2019
Spotkania przy planszy
Maj 9@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
10
pt
2019
Gry imprezowe wieloosobowe
Maj 10@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
11
sob
2019
Bajdurzenia
Maj 11@08:50 – Maj 12@03:00
Bajdurzenia

Jesteś fanem gier fabularnych? A może nie wiesz z czym to się je i chciałbyś spróbować? Jeśli odpowiedź na jedno z tych pytań brzmi ‘tak’ to Bajdurzenia są właśnie dla Ciebie!
Czym są Bajdurzenia?
Jest to wydarzenie organizowane przez Cierniogon raz na dwa/trzy miesiące, mające na celu rozpowszechnianie gier fabularnych na terenie Trójmiasta (a nawet dalej). Przystosowane jest zarówno dla początkujących graczy/ mistrzów gry, jak i starych wyjadaczy erpegowych.

Tym razem serdecznie zapraszamy na kolejną już edycję naszego flagowego wydarzenia w Podstawowej Szkole Społecznej ‘Niedźwiednik’. Od godziny 9 planowany jest start sesji, a kończymy, gdy zabraknie nam sił (czyli najpewniej nie skończymy).

Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych Mistrzów Gry do poprowadzenia sesji RPG. Masz ciekawy pomysł na sesję, ale nie bardzo wiesz, gdzie go przetestować? Chcesz poprowadzić sesję dla osób, którym jeszcze nie prowadziłeś? A może lubisz wprowadzać nowe osoby w fantastyczny świat gier fabularnych? Jeśli tak, to szukamy właśnie Ciebie!

Informacje odnośnie szkoły:
W niedalekiej odległości od naszej miejscówki znajdują się sklepy spożywcze, pizzeria czy pierogarnia, dlatego dla osób, które spędzają z nami cały dzień będzie okazja, by móc coś przekąsić między sesjami. Po pierwszej i drugiej turze (tj. o 13:30 i 19:00) zaplanowane są godzinne przerwy, by można było wybrać się do sklepu czy na obiad. Polecamy także zamówienie jedzenia, na konkretną godzinę, przez co będziemy mogli zjeść na miejscu. W szkole znajduje się także czajnik i kilka kubków, także osobom, które przynoszą własne jedzenie polecamy zaopatrzyć się w sztućce tudzież talerze itp.
Jako, że cały dzień gramy sobie w jednym miejscu zachęcamy także do wzięcia swoich kapci/klapek/co tam nogi zapragną. Będzie nam wygodniej, a podłoga odetchnie z ulgą od śladów po glanach.

W terminie bliższym wydarzenia udostępnimy mapkę z najważniejszymi obiektami znajdującymi się blisko szkoły 🙂

Zapisy:
Od 8 kwietnia do 3 maja zbieramy zgłoszenia jedynie od mistrzów. Wystarczy napisać wiadomość do Cierniogonu (wchodząc na nasz fp pojawia się opcja wysyłania nam wiadomości) lub wrzucić posta na wydarzeniu, że jest się zainteresowanym poprowadzeniem sesji, a my z całą pewnością się odezwiemy i dogadamy szczegóły. Istnieje również możliwość zapisów mailowych przez naszego maila: cierniogon@gmail.com. Między 4, a 5 maja będziemy publikować informacje dotyczące poszczególnych sesji, a 6 maja o 20:00 zaczniemy przyjmować zapisy graczy. Jak zawsze zapisywanie się na sesje nie jest konieczne, jednak osoby zapisane oraz te, które pojawią się na wydarzeniu po raz pierwszy mają pierwszeństwo. Dodatkowo ostateczna decyzja odnośnie graczy zawsze należy do Mistrza Gry, więc polecamy zapisywać się nawet, jeśli teoretycznie nie ma już miejsc.

Cierniogon

Maj
13
pon
2019
I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Maj 13@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Maj
14
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Maj 14@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Maj
15
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Maj 15@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Maj
16
czw
2019
Spotkania przy planszy
Maj 16@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
17
pt
2019
Gry imprezowe wieloosobowe
Maj 17@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
20
pon
2019
I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Maj 20@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM

Maj
21
wt
2019
Boltowe Wtorki w FGB!
Maj 21@13:00 – 21:00
Boltowe Wtorki w FGB!

Zapraszamy Was wszystkich na nasze Boltowe Wtorkowe.

W ten dzień każdy z Was będzie mógł nauczyć się gry w świecie 2 Wojny Światowej! Obowiązuje także tradycyjna darmowa rezerwacja stołu na Bolta!

W FGB potrzebujemy największych generałów! Do boju!

FGB

Maj
22
śr
2019
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!
Maj 22@13:00 – 21:00
Dzień z Age of Sigmar i Underworlds w FGB!

W środy wypada tradycyjnie dzień z Age of Sigmar!

Tego dnia prowadzimy naukę gry w AoSa, oraz umożliwiamy Wam darmową rezerwację stołów na grę w świecie Sigmara!

Jeśli jesteś zupełnie nowym graczem na naszych pomalowanych modelach będziesz miał okazję poznać zasady gry! A jeśli już masz za sobą kilka gier, na pewno znajdziesz przeciwnika by stanąć z nim twarzą w twarz!

Tego dnia odbywa się też dzień z Warhammerem Underworlds! Serdecznie zapraszamy wszystkich fanów tej gry na WIELKIE GRANIE!

Do zobaczenia w FGB, na Żelaznej 69a!

FGB

Maj
23
czw
2019
Spotkania przy planszy
Maj 23@17:30 – 23:45
Spotkania przy planszy

Zapraszamy do Krolma na cotygodniowe spotkania przy planszy

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Czwartki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika, lub umówić się na konkretny tytuł.

Będziemy parować osoby przy grach planszowych o różnym stopniu trudności ze względu na preferencje graczy.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i dobrze się pobawić.

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Czwartek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
24
pt
2019
Gry imprezowe wieloosobowe
Maj 24@17:30 – 23:45
Gry imprezowe wieloosobowe

Zapraszamy do Krolma na wieloosobowe gry imprezowe

Oprócz codziennego grania w gry planszowe i nie tylko. Co tydzień zbieramy graczy, którzy poszukują innych osób do gier integracyjnych, imprezowych. W ten dzień można przyjść i przyłączyć się do podobnych poszukiwaczy.

Grę wybieramy na miejscu lub przynosimy własną. Różnica w porównaniu ze zwykłym dniem jest taka, że w Piątki jest duża szansa na znalezienie innych graczy, z którymi możemy wspólnie usiąść do stolika.

Będziemy integrować osoby przy grach, gdzie głównie się pośmiejemy, pobawimy i pogramy w większym gronie.

Zapraszamy absolutnie każdego, kto ma ochotę poznać nowe osoby, gry i się dobrze pobawić

Każdy kto wyrazi chęć wzięcia udziału w wydarzeniu ma możliwość napisania wątku w dyskusji. Wpisujemy tytuł gry, w którą chcemy zagrać i zbieramy do niej osoby.

Jeśli chcecie skorzystać z gier z naszych zbiorów, to koniecznie ją zarezerwujcie wcześniej. Max tydzień przed wydarzeniem.

Jeśli chcecie wybrać inny dzień, to zapraszamy do naszej grupy Spotkania w Krolmie i tam już umawiamy się wedle woli 🙂 Piątek jest po prostu dniem bazowym 😉

Wątek w dyskusji zaczynamy według wzoru:

Data:
Nazwa gry:
Liczba osób (według liczby podanej na pudełku gry):
Godzina rozpoczęcia:
Zapisani:

KROLM

Maj
25
sob
2019
Hail Caesar – minikampania w sklepie FGB!
Maj 25@10:00 – 16:00

Zapraszam na taką zabawę, w której „Hail Caesar!” sprawdza się najlepiej: na mini-kampanię oferującą możliwość wspólnego dowodzenia w olbrzymiej bitwie.

Podobnie jak przy ostatniej okazji, przewiduję event dla 6 – 8 uczestników. Z racji konieczności dopasowania fabuły kampanii zarówno do posiadanych armii jak i do wylosowanego składu grup, po raz kolejny postawimy na tzw. historię kontrfaktywną z okresu IV-II wieku p.n.e. A zatem kampania będzie odzwierciedleniem przebiegu wielkiej bitwy, w której główne walczące strony (jak znam życie, będą to jakieś państwa hellenistyczne lub Republika Rzymu), wspierane przez sprzymierzeńców i najemników będą się kłóć, rąbać i uderzać.

Zasady zabawy.

Zacznijmy od tego, że każdego chętnego poproszę o zgłoszenie (na priv lub na maila: karol.siadul@gmail.com). Proszę, by w zgłoszeniu tym zawrzeć informację, ile pomalowanych, legalnie złożonych dywizji dacie radę wystawić.
Gdy będę miał już listę uczestników oraz ich możliwości mobilizacyjnych, podzielę ich na dwa stronnictwa (ogłoszę to z wyprzedzeniem).

Posiadacze największych armii zaczną event od stoczenia dużej bitwy na dużym stole. Zakładam, że będą w niej uczestniczyły po cztery dywizje na stronę. W tym samym czasie na jednym lub dwóch małych (czyli 48 na 72 cale) stołach będą odbywać się mniejsze bitwy (po jednej lub dwóch dywizjach na stronę). Owe mniejsze bitwy to starcia najemników czy sojuszników, które odbywają się w okolicy. Przyjmijmy, że obozowali oni w pewnym oddaleniu od głównych sił. A głównodowodzący obu stron przydzielili im zadanie wyeliminowania lub opóźnienia innych odizolowanych oddziałów wroga.

* balans. Jak wiadomo, legalne armie w HC różnią się od siebie wartością punktową. Podobnie jak w poprzednim evencie przed każdą bitwą porównuje się wartość punktową rozpisek walczących stron. Każde pełne 5 punktów różnicy daje słabszej stronie możliwość jednorazowego przerzucenia jednej kości w grze (również rzuconej przez przeciwnika).

* (nie)oczekiwane posiłki

Gdy mniejsze siły skończą swój bój (zakładam, że stanie się to przed końcem głównej bitwy), mogą dołączyć do głównego starcia. Zwycięzca małej bitwy może dołączyć do swej strony na początku najbliższej tury swojej strony. Przed fazą rozkazów wystawia swą dywizję w 6-ciu calach od własnej krawędzi stołu. W fazie rozkazów może normalnie wydawać jej rozkazy.
Przegrany zaś może dołączyć do bitwy po swojej stronie w turze następującej po tej, w której dołączył zwycięzca. Również wystawia swą dywizję w 6-ciu calach od własnej krawędzi stołu przed fazą rozkazów. W fazie rozkazów może normalnie wydawać jej rozkazy.
Wszystkie jednostki w jego dywizji zaczynają swój udział w głównej bitwie z dwoma punktami strat, a dowódca dywizji ma dowodzenie obniżone o 1 (efekt przegranego starcia).

* przyspieszenie gry, usprawnienie i urealnienie komunikacji oraz ograniczenie syndromu nieformalnego lidera.

Aby osiągnąć powyższe, proponuję by dowodzący jedną stroną mogli komunikować się ze sobą i ustalać strategię tylko w trakcie trwania tury przeciwnika. To jest czas na zaplanowanie ruchów, uzgodnienie kolejności aktywacji dywizji oraz rozdział zadań.
Za każdym razem, gdy przyłapiecie przeciwnika na łamaniu tej zasady, macie prawo przydzielić 1 punkt strat dowolnej jednostce walczącej po przeciwnej stronie!

*liczebność armii i warunki zwycięstwa

Warunkiem zwycięstwa kampanii jest zwycięstwo w dużej bitwie. By je osiągnąć, zgodnie z zasadami zawartymi w podręczniku podstawowym, trzeba zniszczyć lub złamać ponad połowę dywizji przeciwnika. W momencie dołączenia do bitwy dywizji z małych bitew liczebność głównej armii oczywiście rośnie. Co za tym idzie – konieczne może być spowodowanie większych strat, niż było to konieczne na początku gry.
Przykład: Główną bitwę rozpoczynają 4 dywizje na stronę. Do zwycięstwa jest konieczne zniszczenie lub złamanie 3 z nich. W trakcie bitwy dołączają 2 dywizje posiłkowe. W tej sytuacji do osiągnięcia zwycięstwa konieczne jest zniszczenie lub złamanie przynajmniej 4 dywizji.

Figurkowe Gry Bitewne

Maj
27
pon
2019
I Kampania Age of Sigmar „Wielka Czwórka”
Maj 27@16:00 – 23:45
I Kampania Age of Sigmar "Wielka Czwórka"

Zapraszam na I kampanię Age of Sigmar.

POCZĄTEK KAMPANII
1 Maja 2019

Powiew świeżości do gier turniejowych i codziennych.
Wbrew pozorom nie będzie taka trudna, a miejmy nadzieję, że przyniesie nam sporo frajdy 😉

Gramy na aktualnych zasadach z Corebook i Handbook 2018, oraz wszystkich faq i erratach ze strony Games Workshop

ZASADY KAMPANII

1. W dyskusji pod wydarzeniem, będzie wątek z zapisami. Wybieramy, do którego z 4 wielkich mocarstw się przyłączamy i podajemy najdogodniejszy sposób kontaktu z nami przez innych graczy. Musimy posiadać przynajmniej jedną armię z uniwersum AoS na minimum 1000p. To są jedyne wymagania.
Nie można się zapisać do danego mocarstwa jeśli jest w nim zapisanych więcej graczy niż we wszystkich innych mocarstwach razem wziętych.

2. W czasie trwania kampanii nie można zmieniać strony.

3. Każdy gracz może wyznaczyć teren (podaje jego nazwę), który chce zdobyć i przyłączyć do swojego mocarstwa. Dodaje wówczas nowy wątek w dyskusji. Przykładowo Chaos atakuje (tu nazwa terenu). Dane mocarstwo nie może wybrać więcej niż trzech terenów do podboju, dopóki nie rozstrzygną poprzednich. Można wybrać tylko te tereny, które sąsiadują z naszym Mocarstwem Jeśli zainicjowaliśmy atak, lecz nie doszedł on do skutku, wówczas Mocarstwo traci 1 punkt zwycięstwa ze swojej puli.

4. Jeśli ktoś wybrał teren naszego mocarstwa, który chce zaatakować. Jeden z graczy może zgłosić się do jego obrony. Wówczas należy ustalić termin spotkania w Krolmie i stoczyć bitwę.
Jeśli więcej niż jedno mocarstwo atakuje ten sam teren w tym samym czasie. Wówczas możemy wybrać, przed którym bronimy się najpierw. Możemy również stoczyć bitwę z oboma naraz. Wówczas walczymy każdy na każdego podczas tej samej bitwy.

5. Jeśli w przeciągu trzech tygodni nikt nie obroni terenu (nie stanie do walki) jest on automatycznie przejmowany. Obrońca musi dać minimum 3 różne daty w odstępie co najmniej 3 dni aby atakujący mógł się dostosować. Do ataku nie musi stanąć koniecznie gracz, który zainicjował walkę. Może to być ktoś inny z jego mocarstwa.

6. Zwycięstwo kampanii następuje na trzy sposoby:
a) Nasze mocarstwo zajęło 14 pól i obroniło je przez 4 tygodnie
b) Na mapie pozostały tylko dwa mocarstwa, a nasze posiada większą liczbę zdobytych terenów
c) Skończył się czas kampanii, a nasze mocarstwo posiada więcej zdobytych terenów

7. Kampania trwa maksymalnie 12 miesięcy

8. Po każdej bitwie będzie aktualizowana mapa

ZASADY ARMII

1. Każde mocarstwo posiada na start kampanii 5 tyś pkt.
2. W każdy Poniedziałek mocarstwo otrzymuje dochód w postaci 250pkt + 100 za każdy teren, który posiada
3. Przystępując do bitwy, atakujący określa ile pkt z puli zabiera do stworzenia armii. Wszystkie punkty, które straci w czasie walki są odejmowane od puli głównej mocarstwa. Przeciwnik dowiaduje się o decyzji tuż przed bitwą.
4. Obrońca działa tak jak powyżej, lecz otrzymuje darmowe + 500pkt na budowę armii, lecz te dodatkowe punkty nie przepisuje, zatem straty które ponieśliśmy odejmuje się od puli ogólnej.
5. Gracze mogą wystawić w armii tylko modele, które fizycznie posiadają.
6. Bitwy rozgrywa się na scenariusze z corebooka lub handbooka 2018. Obrońca wybiera, z którego podręcznika. Natomiast atakujący wybiera scenariusz. Jeśli obaj gracze się zgodzą, wówczas grają na zasady realms.
7. Jest dozwolone aby do jednej bitwy zasiadło więcej niż 2 graczy
8. Wybierając armię do bitwy możemy korzystać tylko z Allegiance wielkiego mocarstwa. Nie gramy zatem na frakcyjne. Zasady składania armii również według Grand Allegiance z corebooka.
9. Obowiązuje Matched Play na potrzeby składania armii .

ZASADY PUNKTACJI
Major win = 6pz
Minor win = 4pz
Major lost = 1pz
Minor lost = 2pz

1. Punkty są dodawane do puli ogólnej mocarstwa.
2. Za punkty można kupić w dowolnym momencie trwania kampanii (ale nie w trakcie bitwy):
a) Za każdy 1 punkt zwycięstwa dodatkowe 100p do tworzenia armii na czas jednej bitwy. Lecz nie więcej niż połowa punktów, które wykorzystujemy z puli ogólnej do budowy armii
b) Za 10pz warownię na swoim konkretnym terenie na mapie kampanii. Warownia daje obrońcy dodatkowe 250pkt do wystawienia armii.
c) Za 20pz zamek na swoim konkretnym terenie. Zamek daje obrońcy dodatkowe 500pkt do wystawienia armii.
d) Za 5pz Wieża obserwacyjna. Wystawiamy się przed bitwą w całości jako drudzy i zaczynamy bitwę jako pierwsi.
3. Zdobycie terenu z budynkiem. Można go przejąć, lub zniszczyć. Niszcząc budowlę, otrzymujemy punkty zwycięstwa o tej samej wartości co wybudowanie nowego -1 (-2 za zamek)
4. Aby podjąć decyzję o wydaniu pz w kampanii należy otrzymać zgodę połowy osób z naszego mocarstwa.
5. Na danym terenie nie może być więcej niż jednej budowli

KROLM