Obcy przyjmie w tym roku postać prawdziwego RPG w Alien: The Roleplaying Game

Alien: The Roleplaying Game, czyli Obcy w formie gry fabularnej ma pojawić się na półkach sklepowych jeszcze w tym roku za sprawą wydawnictwa Free League Publishing. Pewnie już o tym czytaliście, ale nie u nas!

W 2019 roku zadebiutuje prawdziwa perła wśród gier. Wyczekiwany niemal od zawsze Obcy gościł na planszy po raz ostatni jakieś 30 lat temu. Tym razem przyjmie formę nie gry planszowej, ale prawdziwego (przez niektórych nazywanego papierowym) RPG.

Będzie miał do zaoferowania dwa tryby rozgrywki: kampanię w otwartym świecie oraz serię kinowych scenariuszy. Każdy z trybów oddaje graczom odpowiednio więcej swobody i możliwości odkrywania rozbudowanego uniwersum albo szybką, brutalną rozgrywkę z odczuwalnym w jej trakcie napięciem.

Twórcy Alien: The Roleplaying Game zadbali o to, by ich gra nie odbiegała od uwielbianego kanonu

Klimat grozy jest nieodłącznym elementem serii. Alien: The Roleplaying Game ma pozwolić na doskonałe wczuwanie się w ten klimat, otwierając przed uczestnikami zabawy możliwość poznawania Ksenomorfów z nowej strony. Fabuła gry osadzona jest w 2183 roku po wydarzeniach z kinowego trzeciego Obcego.

Mistrzowie Gry mogą jednak całkowicie pomijać kluczowych dla filmu bohaterów i aranżować zupełnie nowe historie. Ranga takich postaci jak Ellen Ripley oczywiście nie maleje, wciąż mają ogromny wpływ na historię wszechświata, jednak nie muszą brać udziału w sesjach.

Gra została zaprojektowana tak, by mogli się za nią zabrać zarówno nowicjusze, jak i doświadczeni gracze. Takie jest główne założenie pracy nad dwoma wspomnianymi wcześniej trybami. Kampania pozwala na swobodne granie podczas wielu sesji przy użyciu inżynierów, robotników, żołnierzy, odkrywców, a nawet androidów. Obcy tradycyjnie będą prześladować ich w najmniej oczekiwanych momentach. W tym wypadku pomysłów na przygodę, oprócz tych zawartych w podręczniku, może być nieskończenie wiele.

Obcy RPG ma mieć klimat, który doskonale pamiętami z pierwszych części Obcego

Mechanika gry ma opierać się na systemie zaprojektowanym dla gry Mutant Year Zero. Podręcznik będzie bogato ilustrowany przez takich artystów, jak Martin Grip, John Mullaney czy Axel Torvenius. Styl artystyczny ma oddawać specyficzny klimat, co można zobaczyć na załączonym nagraniu.

Twórcy gry nie przewidują finansowania społecznościowego. W grę będą wchodziły jedynie zamówienia przedpremierowe, a więc być może jakieś dodatkowe słodkości lub przynajmniej atrakcyjniejsza cena. Premiery możemy się spodziewać jeszcze w tym roku.

Źródło

Hengal - Polskie wydawnictwo gier fabularnych

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj także
Zapowiedziano drugą edycję Batman: Gotham City Chronicles