Naukowcy sugerują, że nie ma trudniejszej gry od Magic: the Gathering

Grupa naukowców opublikowała wyniki swoich badań nad jedną z najlepszych karcianek w historii.

Z raportu naukowego grupy badaczy z dwóch państw wynika, że nawet zaawansowane komputery nie są w stanie poradzić sobie z analizą kolekcjonerskiej gry karcianej Richarda Garfielda.

Zgodnie z publikacją, ilość dostępnych w Magic: the Gathering możliwości w meczu pomiędzy dwoma zawodnikami uniemożliwia przewidzenie wyniku przez jakikolwiek komputer. Co za tym idzie, popularne MTG jest bardziej skomplikowane niż szachy, które mogą mieć przecież miliony potencjalnych rezultatów.

Naukowcy testowali klasyczne talie składające się z 60 kart. Zbudowano je na zasadach formatu Legacy, który pozwala na korzystania z kart z dowolnej ery. W opublikowanym dokumencie przedstawiono szczegółowe opisy talii, zagrań oraz najtrudniejszych mechanik występujących w grze.

Niektóre z kart zapewniają w określonych warunkach natychmiastowe zwycięstwo, inne wymagają podania przez każdego z graczy numerów w tajemnicy, co już samo w sobie maksymalnie ogranicza maszynę w obliczeniu wyniku.

Naukowcy stwierdzili, że stopień skomplikowania Magic: the Gathering wciąż pozostaje nieznany. Tego również nie da się określić żadnym znanym sposobem. Niemożliwe jest także wyliczenie optymalnej strategii czy nawet następstw poprzednich ruchów. Innymi słowy, nauka rozkłada ręce w kwestii prób rozgryzienia tej gry.

Zespół wierzy, że tym sam został opisany pierwszy przykład gry, w której najlepsza strategia nie może zostać obliczona żadnym sposobem, oraz wobec której komputery są bezsilne. To pokazuje, jak bardzo złożone mogą być klasyczne produkcje.

Źródło

Hengal - Polskie wydawnictwo gier fabularnych

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Czytaj także
Polskie torby i plecaki szturmują Kickstarter